۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲

ترامپ: ایران برنامه هسته‌ای خود را ازسربگیرد با مشکل مواجه می‌شود

ترامپ: ایران برنامه هسته‌ای خود را ازسربگیرد با مشکل مواجه می‌شود

رئیس جمهوری آمریکا پس از استقبال رسمی از همتای فرانسوی خود در جمع خبرنگاران به تهدید ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه پس از اجرای مراسم رسمی استقبال از امانوئل ماکرون همتای فرانسوی‌اش در سخنانی در جمع خبرنگاران بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز خود در تهدید به خروج از توافق نامه چندجانبه موسوم به برجام، ادعا کرد: اگر ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد با مشکلات بزرگتری  مواجه خواهد شد که پیش از این نداشته است.

رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید اینگونه ادعاهای خود را ادامه داد: برجام توافقی احمقانه، مضحک و فاجعه‌ بار بود و هرگز نباید امضا می‌ شد. ممکن است به زودی با ماکرون درباره ایران و برجام به توافق برسم؛ اگرچه همگان دیدگاه من درباره توافق با ایران را می‌ دانند.

وی مدعی شد: می‌ توانستیم یک توافق معقول یا یک توافق خوبی (با ایران) داشته باشیم، اما توافق وحشتناکی حاصل شد. ما ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم. ۱.۸ میلیارد دلار آن را به صورت نقدی پرداخت کردیم، نقد. بسته‌های پول نقد.

ترامپ ادعای پیشین خود را دوباره تکرار کرد: هرکجا بروید، به ویژه در خاورمیانه ایران را می‌ بینید. هر کجایی که مشکل باشد، یمن یا سوریه. همه جا ایران در پشت صحنه حضور دارد و متأسفانه اخیرا روسیه هم بیشتر در حال درگیر شدن است.

رئیس جمهوری آمریکا بدون اطلاع از ماهیت هسته ای برجام گفت: آنها موشک‌ های بالستیک آزمایش می‌ کنند. این چه توافقی است که آن‌ ها اجازه دارند همه‌ جا موشک آزمایش کنند؟ این چه توافقی است که در آن درباره یمن صحبت نمی‌ شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این باره گفت: توافق با ایران موضوع مهمی است. باید آن (برجام) را بخشی از تصویر بزرگتر امنیت در آن منطقه بدانیم. آنچه می‌ خواهیم انجام دهیم، مهار ایران است و برجام بخشی از آن تصویر بزرگتر است.

کد خبر 4280319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهزیار محمدی AE ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      0 0
      ترامپ بدبخت پول یک یا دو ماه یارانه هر ایرانی را آزاد کردید و منت می گذارید مرده شور گدا صفتییان را ببرد یک لبخند کودک مظلوم یمنی از تمام دنیایتان شرفش بیشتر است
    • عباس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      0 0
      این گاوچرون فکر میکنه میتونه هر غلطی بکنه و کسی هم جلوش در نیاد.