۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۰

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی:

مراکز مداخله طلاق در ۱۰ استان کشور راه‌اندازی شد

مراکز مداخله طلاق در ۱۰ استان کشور راه‌اندازی شد

سمنان - معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مراکز مداخله طلاق در ۱۰ استان خبر داد و گفت: ۲۵ درصد پرونده‌های طلاق در کشور با مشارکت این مراکز به سازش ختم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از سازمان بهزیستی استان سمنان، حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم قدردانی از مددکاران برتر استان بابیان اینکه  مراکز مداخله طلاق به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: ۲۵ درصد پرونده‌های طلاق در کشور با مشارکت این مراکز به سازش ختم شده است.

 وی بابیان اینکه افزایش آمار طلاق تهدید برای جامعه محسوب می‌شود، افزود: با توجه به کارکرد مؤثر مشاوره به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه و فعالیت مراکز مداخله در طلاق برای تمام استان‌های کشور در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی بابیان اینکه به‌کارگیری مددکاران اجتماعی، مشاوران، روانشناسان ماهر پیگیری می‌شود، ابراز داشت: در این راستا زوج‌هایی که درخواست طلاق دادند پیش از ورود به مراجع قضایی وارد این مرکز شده و مشاوران و روان شناسان اقداماتی را برای ایجاد سازش بین این افراد انجام می‌دهند.

مسعودی فرید در ادامه تصریح کرد: افزایش سطح توانمندی زنان سرپرست خانوار در اولویت این سازمان قرار دارد، ابراز داشت: در ایران بالغ‌بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد.

 وی افزود: یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و سهم بهزیستی در این بخش ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی بابیان اینکه مهارت‌آموزی و توسعه فعالیت‌های بانوان به‌طور جد پیگیری می‌شود، ابراز داشت: بالغ‌بر ۵۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستایی هستند که طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان سال جاری هشت هزار نفر نیز به این آمار افزوده شود.

کد خبر 4280607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha