۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۷

راشاتودی خبر داد؛

موافقت ۲ کره با خلع سلاح کامل هسته ای

موافقت ۲ کره با خلع سلاح کامل هسته ای

یک رسانه روسی از موافقت سران دو کره با خلع سلاح کامل هسته ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد که دو کره با خلع سلاح کامل هسته ای موافقت کرده اند.

در همین رابطه برخی رسانه ها نیز با انتشار تصاویری از امضای موافقت نامه میان رهبران دو کره خبر دادند.

رهبران دو کره امروز (جمعه) در کنفرانس خبری مشترکی اعلام کردند که اعلامیه مشترکی به امضا رسانده‌اند که در برگیرنده تحقق صلح دائمی و پایدار در شبه جزیره کره و پاکسازی این منطقه از سلاح هسته‌ای است.

در بیانیه‌ای که در پایان نخستین دور گفتگوها منتشر شد دو طرف تاکید کردند که تا آخر سال ۲۰۱۸ پایان جنگ کره را اعلام و صلح «پایدار و دایمی» برقرار خواهند کرد. از زمان پایان جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ دو طرف در وضعیت ترک مخاصمه به سر می‌برند و هنوز قرارداد صلح میان دو کشور امضا نشده است.

سران دو کشور همچنین وعده داده‌اند تا پایان ماه اوت ترتیب ملاقات خانواده‌هایی که اعضای آن در دو کره زندگی می‌کنند را فراهم کنند. در پی جدایی دو کره هزاران خانواده که اعضای آنها در دو سوی مرز زندگی می‌کردند از یکدیگر جدا شده‌اند و امکان دیدار ندارند.

در بیانیه مشترک همچنین دو کشور بر سر کاهش تسلیحات در شبه جزیره به توافق رسیدند. در بخشی از بیانیه آمده است که هدف مشترک کره شمالی و جنوبی «خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره است.»

کیم جونگ اون در سخنان خود وعده داد که «گذشته تلخ تکرار نشود.»

رهبران دو کره در دیداری تاریخی بعد از جنگ ۱۹۵۳ میلادی بر سازنده بودن نتایج این دیدار اظهار امیدواری کردند. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنانی در آغاز اجلاس سران دو کره اظهار امیدواری کرد نتایج مذاکرات سران سازنده باشد.

کد خبر 4282211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha