۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷

امام‌جمعه گرگان:

دولت تسهیلات آسان برای حمایت از کالای ایرانی ارائه دهد

دولت تسهیلات آسان برای حمایت از کالای ایرانی ارائه دهد

گرگان- امام‌جمعه گرگان گفت: دولت با در اختیار گذاشتن تسهیلات آسان نباید اجازه دهد حمایت از کالای ایرانی فقط در حد شعار باقی بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با بیان اینکه هفته آینده نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) را در پیش خواهیم داشت، اظهار کرد: همه پیامبران و ائمه معصوم ولادت و حکومت حضرت ولی عصر (عج) را بشارت دادند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان وحشت عجیبی از ولادت امام عصر(عج) داشتند و سعی داشتند ایشان را در زمان ولادت از بین ببرند، افزود: به همین دلیل ولادت ایشان مخفیانه انجام و از سال ۳۲۹ غیبت کبری شروع شد.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه همه مسلمانان منتظر دولت مهدوی هستند، گفت: عدالت یکی از موضوعاتی است که در سیره حکومتی ولی‌عصر(عج) مطرح است.

وی تصریح کرد: در برخی از روایت‌ها واردشده همان‌گونه که گرما و سرما وارد منازل می‌شود و انسان آن را به‌راحتی احساس می‌کند، عدالت امام زمان هم وارد روابط خانواده‌ها خواهد شد و آن را روشن خواهد کرد.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: رشد عقلی یکی دیگر از مزایای حکومت امام زمان(عج) است؛ در زمان حکومت ایشان اندیشه‌ها به هم نزدیک و در یک‌جهت هدایت می‌شود.

وی افزود: طبق روایات واردشده با ظهور امام زمان (عج) ۲۵ بخش از علوم و دانش دیگر در بین مردم رواج پیدا خواهد کرد و عقلانیت، خردورزی، دانش و علم در این زمان گسترده خواهد شد.

امام‌جمعه گرگان صمیمیت روابط اجتماعی در زمان ظهور امام زمان(عج) را یکی دیگر مزایای حکومت ایشان دانست و گفت: امام عصر(عج) نمونه‌ای از عدالت، خردورزی، صفا و صمیمیت هستند.

آیت‌الله نور مفیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، اظهار کرد: این روز به‌عنوان روز جوان نام‌گذاری شده و ایشان بهترین اسوه و الگو می‌تواند برای جوانان جامعه اسلامی ما است.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده روز شوراها را در پیش خواهیم داشت، افزود: شورا از برکات انقلاب اسلامی است.

شورا باید برمبنای قانون اساسی عمل کند

امام‌جمعه گرگان با اشاره به اینکه شورا باید برمبنای قانون اساسی عمل کند، گفت: اگر اعضا شوراها بنای خود را بر خدمت بگذارند و مردم این را ببینند به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

وی همچنین در خصوص روز کار و کارگر، تصریح کرد: باید میدان کار و تلاش را برای کارگران ایرانی فراهم کرد تا در کار خود استوار باقی بمانند و این جز حمایت از کالای ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: تولیدکنندگان ایرانی باید نسبت به تولید داخلی توجه زیادی داشته باشند تا مورداستفاده مردم قرار گیرد در این صورت مردم هیچ‌گاه به سمت کالاهای خارجی نخواهند رفت.

حمایت از کالای داخلی باعث رونق اشتغال خواهد شد

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه استفاده از کالای داخلی باعث می‌شود اشتغال از رونق بیشتری برخوردار شود، تصریح کرد: دولت باید برای مسئله تولید تسهیلات آسان در اختیار صنعت گران و تولیدکنندگان بگذارد و اجازه ندهد که حمایت از کالای ایرانی فقط در حد شعار باقی بماند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، افزود: ایشان در هر فضایی که قرا گرفتند به‌عنوان خدمت به اسلام تلاش کردند و سخن گفتند که امروز معلمان ما باید این‌چنین گام بردارند.

آیت‌الله نور مفیدی اظهار کرد: همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند، معلمی شغل انبیا است  و معلم با رفتار، کردار و اخلاق خود می‌تواند دانش آموزان را تربیت کند.

کد خبر 4282230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha