۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۷

امام‌جمعه بجنورد:

جوانی فرصت رشد فضایل و خلق و خوی انسانی است

جوانی فرصت رشد فضایل و خلق و خوی انسانی است

بجنورد- امام‌جمعه بجنورد گفت: دوران جوانی فرصتی برای رشد فضایل و خلق و خوی انسانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد با بیان اینکه عقاید و اخلاق انسان در دوران جوانی ریشه دار می شود، اظهار کرد: جوانی فرصت طلایی و بدون تکرار زندگی است از این رو باید غنیمت شمرد تا با گناه تباه نشود.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: یکی از اهداف مهم دشمن عقب افتادن جوانان ایرانی در تمامی زمنیه ها است، بنابراین باید آنچه را که در توان داریم برای پیشرفت جوانان هزینه کنیم.

فضای مجازی فرصت های طلایی را از جوانان گرفته است

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه های کشور هستند، تصریح کرد: فضای مجازی و ماهواره امروز فرصت های طلایی را از جوانان ما گرفته است، بنابراین باید هرچه سریع تر این فضای آلوده و مسموم ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: جوان متدین در کشور کم نداریم از این رو باید برای آنان سرمایه گذاری کرد چرا که آینده کشور در دستان آنان قرار دارد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: حضرت علی‌اکبر (ع) معصوم نبودند اما به دلیل داشتن ویژگی هایی همچون تقوا، پارسایی، اخلاق، ادب و... می توان به عنوان بهترین الگو به جوانان ایرانی معرفی کرد.

وی اظهار کرد: عمر انسان با سرعت می گذرد، بنابراین جوانی بهترین فرصت برای ساختن آینده ای روشن و موفق است چرا که هنوز حوادث تلخ و ناگوار زندگی را سخت نکرده است.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: دوران جوانی یکی از نعمت الهی است و ارزش آن هنگامی مشخص می شود که از دست رفته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری درباره دوران جوانی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند جوان امروز از جوان دوران انقلاب بسیار جلوتر و موفق تر است، بنابراین به این دیگاه رهبری باید افتخار کرد.

آموزش‌وپرورش کارخانه آدم سازی است

امام جمعه بجنورد در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش کارخانه آدم سازی است و وظیفه معلمان تربیت درست فرزندان ایران است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به افکار و عقاید کلیدی استاد مطهری اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد افکار و عقاید این استاد بزرگ در مدارس آموزش داده شود تا به فراموشی سپرده نشود.

وی تصریح کرد: همچنین باید دانش آموزان و معلمان را با شگردهای مختلف دشمنان آشنا کرد تا از اصل نظام و آنچه را که خواسته دشمن است غافل نشوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه به جایگاه رهبری و امامت در جامعه اشاره کرد و گفت: جایگاه رهبری و امامت در جامعه تنها به کسی خواهد رسید که سه ویژگی تقوای بالا، تسلط بر غضبش و نسبت به محرومین و پیروانش با عطوفت رفتار کند و آیت‌الله حبیب الله مهمان‌نواز از جمله افرادی بودند که تمامی این ویژگی ها را داشتند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: متاسفانه در هفته جاری خراسان شمالی پدر معنوی و مهربان خود را از دست داد و این مصیبتی بزرگ برای مردم استان بود.

وی اعلام کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود درباره ویژگی های آیت الله مهمان نواز گفتند وی عالم با عمل، مردمی و شریک تلخ و شیرین زندگی مردم بودند.

کد خبر 4282272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha