۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰

رئیس سازمان انرژی اتمی:

مدرسه انرژی اتمی بزرگان زیادی را تحویل جامعه داده است

مدرسه انرژی اتمی بزرگان زیادی را تحویل جامعه داده است

مشهد-رئیس سازمان انرژی اتمی گقت: خوشبختانه مدرسه انرژی اتمی بزرگان زیادی را تحویل جامعه داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در پیشرفت کشور توجه به استانداردها بوده و ما اکنون در موقعیتی هستیم که می خواهیم هم آموزش استاندارد وهم  استاندارد آموزشی را ارائه دهیم .

وی افزود: دولت هر بنایی را که می سازد باید بهترین باشد تا با گذشت زمان فرسوده نشود و صرفه جویی در این حوزه معنایی ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به راه اندازی مدرسه انرژی اتمی در تهران گفت: این مدرسه در تهران بیش از ۲۰  سال است که خوش درخشیده و جز بهترین مدارس کشور بود است .اگر شاخص هایی که در کنکور چه مقام هایی داشتند را بسنجیم قابل قیاس با هیچ مدرسه ای نبوده و به اندازه تمام مدارس کشور مدال داشته است.

صالحی تاکید کرد: این مدرسه ۲۰ سال گذشته بزرگان زیادی را به عرصه علم و فناوری و صنعت کشور تحویل داده است. 

وی ادامه داد: کارهایمان همیشگی و ابدی باشد و اگر ساختمانی می سازیم مدرسه چند قرنی بسازیم  و هوشمندی و هوشیاری را به کار ببندیم و هدفمان توجه به این عنصر مهمی که در ساختار جامعه مدنی است باشد.

صالحی گفت: امیدواریم مفهموم استاندارد را در جامعه ترویج دهیم و اکنون که سال کالای داخلی است، کالای داخلی به طور طبیعی مورد پذیرش قرار گیرد و با جبر نمی شود و باید استانداردها را رعایت کنیم و در این صورت آحاد جامعه را جذب می کند و بحث استاندارد را ترویج دهیم و تبدیل به یک باور و فرهنگ کنیم و این مدرسه به عنوان الگو در خراسان رضوی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه  باید در مدارس حس نشاط ،غرور ف امید و زیباشناختی دیده شود گفت: هر موقع به سمت این موضوعات رفتیم  به قله رفیع آنرسیدیم و این تجربه باید به عنوان ماموریت ذاتی به صورت اکتسابی به سایر دستگاه های دولتی منتقل شود.

وی در پایان  تاکید کرد: آموزش و تربیت در سنت های دینی ما بوده است و همه جوامع بشری نسبت به ارزش آموزش توجه داشته و دارند.

کد خبر 4284848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha