۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۰

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

بحران منابع آبی در کشور جدی است/ ضرورت مدیریت صحیح در مصرف

بحران منابع آبی در کشور جدی است/ ضرورت مدیریت صحیح در مصرف

کمیجان- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران کاهش منابع آبی در کشور جدی است و نیازمند اعمال مدیریت صحیح مصرف آب در تمام حوزه ها از جمله بخش کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کمیجان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن کره زمین و کمبود بارش ها در کشور ایران که یک منطقه گرم و خشک است و طبق آمار کاهش بارندگی ها و افزایش دمای زمین، باعث خشکسالی طولانی مدت در چند سال اخیر شده است.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سی سال اخیر، یک و شش دهم کاهش بارندگی و یک و هشت دهم افزایش دما به طور سالیانه در کشور گزارش شده و در سال گذشته نیز میزان بارندگی در کشور ۲۴۰میلیمتر بوده است که یک سوم میانگین بارندگی در سطح جهان است.

کریمی با اشاره به کاهش حجم آب های زیر زمینی در دشت های ایران ادامه داد: خشکسالی طولانی مدت و برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی بحران جدی در مدیریت مصرف آب به وجود آورده و این در حالی است که در گذشته آب مورد نیاز از آب های سطحی و جاری تامین می شد.

وی افزود: کمبود منابع آبی و خشکسالی در کشور جدی است و نیازمند مدیریت صحیح و استفاده از تجربه های موفق در زمینه کشاورزی و الگوی کشت مناسب با شرایط موجود آبی هستیم.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: بایستی استفاده بهینه و حداکثری از تسهیلات اشتغالزایی روستایی مدنظر قرار گیرد.

کریمی با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: انتخاب شعار سال های اخیر با موضوع اقتصاد به دلیل چالش های موجود وضعیت اقتصادی کشور است که در راستای رفع این چالش و معضل نیازمند تلاش و همت مضاعف مسئولان و مردم و تولید کنندگان در سایه تعامل و همفکری و انسجام هستیم.

وی تصریح کرد: ساماندهی بازار و محیط اقتصادی باعث جذب سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان خواهد بود و مسئولان دستگاه های اجرایی باید بستر تسهیل و رفع موانع تولید و بهبود محیط کسب و کار را برای کار آفرینان و تولیدکنندگان فراهم کنند تا شاهد رشد و توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدآفرینی و تقویت روحیه نشاط و شادابی که از توصیه های مهم رهبری در آستانه سال جدید بود باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه راهبرد دشمن در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایجاد یاس و ناامیدی است.

کد خبر 4285144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha