۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵

علمای بحرین:

اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ادامه دارد

اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ادامه دارد

علمای بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کردند: همچنان آزار و اذیت مذهبی و تبعیض و فرقه گرایی طائفی سازماندهی شده علیه جمعیت بزرگ و اصیل شیعیان بحرین توسط رژیم ظالم (آل خلیفه) ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علمای بحرین (روحانیون شیعه) با صدور بیانیه ای تعدی و هتاکی رژیم بحرین به برجسته ترین علمای شیعیان این کشور و تخریب مجدد مساجد شیعیان بحرین را محکوم نمودند.

در این بیانیه آمده است: همچنان و روزانه آزار و اذیت مذهبی و تبعیض و فرقه گرایی طائفی سازماندهی شده علیه جمعیت بزرگ و اصیل شیعیان بحرین توسط رژیم ظالم (آل خلیفه) ادامه دارد و جان مردم، ناموس آنان، مساجد و مقدسات، دارایی هایشان، شخصیت ها و علمایشان نیز از آن در امان نیستند. و این اقدامات تنها به تعدی ها و تجاوزهای سابق و یا ادامه محاصره رهبر شیعیان حضرت آیت الله عیسی قاسم خاتمه نیافته است بلکه روزهای گذشته نیز شاهد دو جرم بزرگ نابخشودنی دیگر که بشدت مورد اعتراض ما و محکومند بوده ایم.

علمای بحرین اعلام کردند: سیستم های امنیتی و رسانه ای رژیم، بوقهای طائفه گرای اجاره ای آنان و روزنامه های زرد در بحرین‌کار را به اهانت و تهدید علمای برجسته شیعیان کشانده اند، آن هم بی هیچ جرمی، تنها برای بیانیه ای که علما در آن تقلیل حکم های اعدام در قضیه ای ساختگی را مبارک خوانده و دعوت نموده بودند که این کاهش حکم ها به دیگر محکومان در قضایای مشابه نیز تسری یابد و زندانیان نیز آزاد گردند تا وطن در امان بماند و با خروج از بحران ها به شکوفایی برسد. همچنین در روزهای گذشته شاهد تکرار جرم بزرگ دیگری مبنی بر اقدام سیستم و نیروهای امنیتی به تخریب مسجد امام عسکری ع در میدان ۲۲ (منطقه شهرک حمد) بودیم. مسجدی که یکی از ۳۸ مسجدی بود که پیش از در روزهای "وضعیت اضطراری" در سال ۲۰۱۱ (توسط رژیم) تخریب شده بودند. اکنون مجددا اهالی منطقه (پس از بازساری آن توسط اموال خودشان) از اقدام جرثقیل ها و خودروهای پلیس که باز هم این مسجد را تخریب و با دوباره با خاک یکسان کرده اند غافلگیر شده اند. اقدامی که حتی حرمت قداست مسجد، قرآن را نگه نداشته و مسجد را با هر آنچه در آن بوده منهدم نموده است. این تعدی آشکار به خانه خدا و کتاب خدا در هیچ جایی جز توسط رژیم صهیونیستی اشغالگر در فلسطین دیده نشده است. بشدت این اقدامات را محکوم کرده و غیر قابل قبول میدانیم.

در این بیانیه آمده است: به ملت عزیز بحرین جایگاه علمایمان و ضرورت و وجوب احترام و تقدیر از آنها و ضرورت متوقف شدن هر نوع تعدی و تجاوز به آنان را یادآور میشویم و ضروری است که به توصیه ها و نصیحت ها آنها گوش فرا دهند چرا که بر این ملت و وطن و مصلحت های آن حریص اند. همچنین در کنار ملت مومن خود بر ضرورت توقف تعدی و تجاوز به مساجد خانه های خدا تاکید می نماییم، پرونده مساجد تخریب شده باید به نحو شرعی و طیبق احکام خاص آن بسته شود و از آن چشم پوشی نشود و همچنین به تمسک (و حضور در) مساجد تخریب شده و دیگر آداب آن و رعایت تمامی احکام‌شرعی آن و عدم عقب نشینی از حقوق مسجد و مکان شرعی آن تاکید می نماییم، حتی اگر که این تخریب ها و تجاوزات مجددا تکرار شود و یا این ماجرا مدت ها طول کشد.

کد خبر 4285413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha