۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۵۲

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه مطرح کرد:

فعالیت ۷۰ مرکز مشاوره در استان کرمانشاه/لزوم گرایش مردم به مشاوره

فعالیت ۷۰ مرکز مشاوره در استان کرمانشاه/لزوم گرایش مردم به مشاوره

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۷۰ مرکز مشاوره در استان خبر داد و بر لزوم گرایش مردم به خدمات مشاوره ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امید قادری امروزسه شنبه در مراسم گرامیداشت روز روانشناس اظهار داشت: امروزه با توجه به پیچیدگی ها جامعه سلامت در بُعدهای مختلف جسمی، روانی و اجتماعی مورد توجه است و جامعه و حاکمیت باید این سلامت را برای افراد تضمین کنند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در زمینه سلامت جسم با توجه به گسترش شبکه های بهداشت درمانی شاهد موفقیت های بسیاری در این زمینه بودیم اما در زمینه ایجاد سلامت روانی طبق فرمایش رهبر انقلاب عقب بوده ایم.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در زمان بروز مشکلات کسب سلامت روانی با مراجعه به افراد متخصص در این زمینه حل می شود و افراد باید توجه داشته باشند که انجام مداخله غلط از سوی برخی افراد می تواند خطراتی برای آنها به بار بگذارد.

دکتر قادری، یادآور شد: در حال حاضر ۷۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در استان وجود دارد که به شهروندان خدمات لازم را ارائه می دهند.

این مسئول با بیان اینکه صدور مجوزهای راه اندازی مراکز روانشناسی در استان توسط بهزیستی به خوبی صورت گرفته است، افزود: استان ما در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

قادری تأکید کرد که مردم همانطور که به سلامت جسم خود اهمیت می دهند به سلامت روان خود نیز اهمیت دهند.

وی در ادامه به خدمات مشاوره ای صورت گرفته در مناطق زلزله زده توسط نیروهای روانشناس بهزیستی اشاره داشت و گفت: علی رغم فعالیت های شبکه های اجتماعی در این زمینه و انعکاس مشکلات  روانی افراد زلزله زده کار مداخلات روانی با محوریت بهزیستی برای اولین بار در این حادثه عظیم انجام شد.

این مسئول اضافه کرد: در مرحله اول غربال گری های روانشناسی با حضور ۱۰۶ روانشناس ۷۵ هزار نفر از مردم مناطق زلزله زده غربال گری شدند و در مرحله دوم که در حال اجراست، مداخلات تخصصی برای افراد شناسایی شده دارای وضعیت حاد مرحله اول در حال انجام است.

کد خبر 4286039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha