۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱

گالری گردی در پایتخت

گالری تئاتر باران افتتاح می‌شود/ افشای «مصائب درختان»

گالری تئاتر باران افتتاح می‌شود/ افشای «مصائب درختان»

در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه علاوه بر پایی نمایشگاه های متعدد هنری در گالری های شهر تهران، گالری تئاتر باران نیز افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب جمعه های هر هفته افتتاح می شوند.

در زیر اسامی برخی از این نمایشگاه های هنری و محل برگزاری آنها را که در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز می شوند، می خوانید.

* نمایشگاه نقاشی های مرتضی اسدی با عنوان «بچه های کوره پزخانه» از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری آریا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه بهشتی، کوچه زرین پلاک ۱۰ گشایش می یابد و تا ۲۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

* نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «مسافران شوشتر» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری پل واقع در سیدخندان، خیابان کابلی (دبستان) کوچه فردوسی، پلاک ۳۴ طبقه همکف افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از لیلا آرشی، راحله برخورداری، عسل برومند، اردشیر پارسایی، مطهره پوینده، هدیه توکلیان، پرویز حبیب پور، نیره حسن پور، صادق خلیفه، اعظم راسخی، مریم رزنی، نینا رهشناس، فریبا صدرایی، بدرالملوک صفایی، میترا صمدی، سیدمقداد صندید، لاله ضیایی، فرانک فریدونی، بهار قاضی وکیلی، هنگامه قدرتی، مینا قویدل، هما کشاورزی، سعید لزرجانی، جلال متولی، علیرضا مجابی، سلیمه معتمدی، فرشته مقتدر، زهرا نصیری، نسرین نوشفر و شبنم هدایت زاده به نمایش گذاشته می شود.

* در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همچنین نمایشگاه گروهی عکس «رویارویی» در سه گالری نات، هپتا و تم به صورت همزمان افتتاح می شود. «رویارویی» مجموعه‌ای است از عکس‌های ۷ هنرمند که در آنها شهر تهران به‌سان محلی برای تجربه‌ متفاوت عکاسان در نظر گرفته شده است. در «رویارویی» هر یک از هنرمندان مشغول کار روی پروژه شخصی خود بوده اند و در نهایت در تعامل با کیوریتور مجموعه آثار نهایی از لحاظ بصری، فرمی و مفهومی با محوریت شهر «تهران» به یکدیگر متصل شده اند. این رویداد علاوه بر گالری «هپتا» هم ‌زمان در دو گالری «نات» و «تم» نیز به نمایش در می‌آید.

* نمایشگاه نقاشی‌های حامد بهروزکار با عنوان «پی نوشتِ مُرکّب» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری ابد  به نشانی کوی نصر، خیابان علیالی غربی، خیابان جوادی، شماره ۵۳ گشایش می یابد. نقاشی‌های این مجموعه رمانتیسمی حالتگرا دارند که آن را در لایه‌های تفکیک شده‌ عناصر بصری با هندسه و موجوداتی ویژه پنهان کرده‌ است. همچون نقش مایه‌های رسوب کرده، آینه‌های زنگار بسته‌ای که تاب و توانِ شکستن‌شان نیست، اما همچنان زندگی را زیر پوسته‌ای سوخته از وهم و تاریکی نفس می کشند.

* نمایشگاه انفرادی عکاسی علی شکری با عنوان «مصائب درختان» عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه به همراه رونمایی از کتاب عکس «مصائب درختان» در نگارخانه مژده گشایش می یابد. گالری مژده در سعادت آباد، خیابان سرو شرقی، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، شماره ۲۷، زنگ نخست واقع شده است.

کتاب عکس «مصائب درختان» The Passion of Trees به عنوان نخستین کتاب عکس عکاس دستاورد بیش از یک دهه تلاش علی شکری عکاس آذری است که از درختان در فرم ها و اَشکال گوناگون عکاسی کرد و در نهایت بنا بر هماهنگی با انتشارات ماتادور در کشور انگلستان تعدادی از عکس‌های این عکاس در کتابی نفیس در اندازه ۲۶ در ۲۶ سانتیمتر چاپ و منتشر خواهد شد.

*  نمایشگاه نقاشی رویا محمدی ها با عنوان «ریتم زندگی» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری فردا به آدرس خیابان کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی، پلاک ۲ طبقه ۲ افتتاح می شود.

* نمایشگاه کاریکاتور هادی اشرفی جمعه ۱۴ اردیبهشت در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

* نمایشگاه تصویرسازی عماد سیدنا با عنوان «قصه من را تو بخوان» جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶ در گالری شلمان به آدرس خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ گشایش می یابد.

* آیین گشایش نمایشگاه آثار نقاشی لادن علوی روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران بر پا میشود. در این نمایشگاه که با هدف کمک به ساخت کانکسهای آموزشی در منطقه سرپل ذهاب برگزار میگردد، ۴۲ اثر از آثار نقاشی لادن علوی با تکنیک اکریلیک و آبرنگ در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد. این هنرمند در آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمده کوشیده تا با بهرهگیری از رنگها، غم و شادیهای آدمی را به تصویر کشد.

این نمایشگاه که ۴۰ درصد از عواید فروش آن صرف تهیه کانکس آموزشی برای کودکان زلزله زده سر پل ذهاب میشود از ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست.

* نمایشگاه گروهی «سهم» با آثاری از مهسا امین زاده، زهرا سادات ابراهیمی، هستی خادمی، مجتبی رستمی، سعیده علوی پور، شروین سعید کندری، افسانه مسگرزاده و هانی نجم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری شکوه به آدرس فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا می شود.

*  نمایشگاه نقاشی های زینب موحد با عنوان «باغ محصور» ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری ثالث به آدرس  خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره١٤٨ افتتاح می‌شود.

* گالری «تئاتر باران» با برپایی نمایشگاه نقاشی علی خالق روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند. در این نمایشگاه شاهد چند اثر نقاشی با عنوان «انسان، فضا، زندگی» خواهیم بود. به گفته هنرمند، این نمایشگاه این آثار از مجموعه های قدیم او است که به مفهوم  فلسفه زندگی می پردازد.

* نمایشگاه انفرادی عکس زیبا حاج حیدری با عنوان «غریبه در سرزمین مادری» با کیوریتوری حمید جانی‌پور از روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در گالری «دنا» افتتاح می شود.

* نمایشگاه نقاشی های دانیال ملانوروزی با عنوان «دیوارهای دیروز» روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری چهار واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، خیابان اشراقی، پلاک ۴ برپا می شود.

* نمایشگاه خطاطی و نقاشی خط فریدون علیار با عنوان «هیچ» ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در گالری آیریک واقع در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا اذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ برگزار می شود.

* نمایشگاه نقاشی راشین قربی با عنوان «قضاوت واپسین» ۱۴ اردیبهشت ماه در گالری هما به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک افتتاح می‌شود.

کد خبر 4286998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha