۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲

معاون رئیس جمهور در گلستان:

استان ها معطل نمانند/محیط زیست ۴۵ روزه پاسخ نداد طرح را اجرا کنید

استان ها معطل نمانند/محیط زیست ۴۵ روزه پاسخ نداد طرح را اجرا کنید

گرگان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بابیان این‌که اختیارات را به مدیران کل تفویض کرده‌ام،گفت: اگر سازمان محیط زیست ۴۵ روزه پاسخ ارزیابی طرحی را نداد استان‌ها معطل نمانند و طرح را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی کلانتری عصر پنج شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اکنون سیاست محیط زیست بر این است که به هیچ صنایع آب بَری در جایی که آب دائمی ندارد، اجازه ندهد.

وی با اشاره به این که در مناطق کویری که از آب های زیرزمینی استفاده می کنند، جای استقرار صنایع فولاد و پتروشیمی نیست، افزود: هم اکنون مشکل آب آشامیدنی مناطق کویری را نمی توانیم حل کنیم چه برسد بخواهیم مجوز صنایع آب بر را صادر کنیم.

معاون رئیس جمهور از ممنوعیت استقرار صنایع در شمال کشور به عنوان یک تصمصم نادرست نام برد و ادامه داد: با یکسری مقررات غیرعلمی استقرار صنایع را در شمال کشور ممنوع کردیم و اجازه سرمایه گذاری صنعتی ندادیم و حالا با معضل بیکاری در این مناطق مواجه هستیم.

وی از بیکاری و کم آبی به عنوان دو مشکل اساسی کشور نام برد و اضافه کرد: نتانیاهو و ترامپ هیچ غلطی نمی توانند بکنند و باید مشکل خودمان را حل کنیم و وحدت داشته باشیم.

کلانتری با تاکید بر این که در سازمان محیط زیست با توسعه پایدار مشکلی نداریم و برای رسیدن به توسعه پایدار در استان ها راه حل پیدا کنید، تصریح کرد: در تمام استان ها اختیارات را به مدیران کل تفویض کرده ام.

وی با بیان این که مدیران کل اگر مجوزی را صادر کردند باید مسئولیت آن را بپذیرند و اگر توجیه نداشت پاسخگو باشند، گفت: به مدیران کل اعلام کرده ام اگر برای موضوعی دو سه بار با سازمان مکاتبه کردند استعفاء خود را هم بنویسند.

۲۶۳ طرح ۱۳ سال منتظر امضاء طلایی ارزیابی زیست محیطی بودند

وی با یادآوری این که در ۱۳ سال گذشته ۲۶۳ طرح با ۲۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری و اشتغال برای ۱۷۶ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی منتظر امضاء طلایی ارزیابی زیست محیطی بودند، بیان کرد: رئیس جمهور مهلت پنج ماه برای تعیین تکلیف این طرح ها مشخص کرد و ۴.۵ ماهه مجوزهای لازم را صادر کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که عده ای گفتند سازمان محیط زیست بدون پشتوانه کارشناسی مجوز این طرح ها را صادر کرد، ادامه داد: اینگونه بود و ما ۹ طرح از این ۲۶۳ طرح را که توجیه نداشت رد کردیم.

وی تصریح کرد: به صراحت اعلام می کنم اگر محیط زیست ۴۵ روزه پاسخ ارزیابی زیست محیطی طرحی را در هر استانی نداد، این طرح را اجرا کنید.

کلانتری متذکر شد: هر طرح و پروژه ای که در راستای توسعه پایدار و جذب سرمایه گذار و همچنین رفع رکود و بیکاری و افزایش بهره وری باشد محیط زیست در خدمت شماست به شرط آن که مشکلات محیط زیست انسانی را حل کنید.

وی در پایان با تاکید بر این که با سه هزار محیط بان نمی توانیم از محیط زیست کشور حفاظت کنیم و انتظار حمایت از مردم و قوه قضائیه و نیروی انتظامی و ... برای مقابله با متخلفان و دست اندازی های افراد سودجو و قاچاقچیان را داریم، خاطرنشان کرد: مدیران کل حفاظت محیط زیست باید خواسته های منطقی شما را پاسخ دهند و در برابر خواسته های غیر منطقی مقاومت کنند.

کد خبر 4287149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha