۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۰۸

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

منطقه ویژه اقتصادی اراک در محدوده شهر امیرکبیر استقرار یابد

منطقه ویژه اقتصادی اراک در محدوده شهر امیرکبیر استقرار یابد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: محدوده شهر امیرکبیر اراک موقعیت مکانی مناسبی برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی است که جذب سرمایه گذار و رشد شهری این منطقه را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در  جلسه بررسی استقرار منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان اراک، اظهار داشت: به نظر می رسد در موضوع توسعه صنعتی، آینده شهرستان اراک با تهدید مواجه است و طی سال های اخیر، موقعیت صنعتی این منطقه دائم رو به نزول بوده است.

وی افزود: شهرک صنعتی خیرآباد اراک در حال حاضر دیگر ظرفیت چندانی برای توسعه در بلندمدت ندارد و طی سال های گذشته ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار اراک در منطقه هفتادقله پیش بینی شده که به علت مشکلاتی که از نظر زیست محیطی داشت به سرانجام نرسیده، اما طبق مکاتبات انجام شده، موافقت از سوی این سازمان اعلام شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی یک امکان در استان ها است، در حال حاضر بیش از ۶۰ منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم و در برخی استان ها این عدد به بیش از پنج مورد می رسد، اما در استان مرکزی فقط سه منطقه ویژه فعال است.

کریمی خاطرنشان ساخت: دولت لایحه ای را طی دوره نهم مجلس به آن تقدیم کرد که در آن موضوع استقرار منطقه ویژه اقتصادی در اراک عنوان شده بود، اما این لایحه به سرانجام نرسید و هم اکنون در دوره دهم مجلس نیز که در لایحه مناطق ویژه دولت به مجلس تقدیم شده، به علت عدم پیگیری، نامی از اراک نیست.

وی تصریح کرد: کارگروهی در کمیسیون اقتصادی به عنوان مناطق اقتصادی جدید تشکیل شده و باید از این فرصت بهره بگیریم تا بتوانیم مصوبه این منطقه ویژه را برای شهرستان اراک اخذ کنیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: استقرار منطقه ویژه اقتصادی در محدوده شهر امیرکبیر اراک، موجب جذب سرمایه گذاری به این منطقه و رشد جمعیت این شهر می گردد و در حقیقت با این اقدام دو هدف محقق می شود.

کریمی اضافه کرد: چنانچه مصوبه استقرار منطقه ویژه اقتصادی شهر اراک به انجام برسد، نقشه محدوده دقیق منطقه مجددا باید در هیات وزیران به تصویب برسد، بنابراین باید هر چه سریعتر نسبت به انجام کلیات موضوع اقدام شود.

کد خبر 4287153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha