۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۵۲

مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع):

طلاب سربازان با اخلاص و ولایت مدارِ امام زمان(عج) باشند

طلاب سربازان با اخلاص و ولایت مدارِ امام زمان(عج) باشند

ری- مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) گفت: طلاب سربازان با اخلاص و ولایت مدارِ امام زمان(عج) باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله  سیدرضا حسینی مازندرانی در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) طی سخنانی با بیان این که طلاب باید اهلِ تقوای الهی، اخلاص، اقامه نماز شب و نمازهای نافله، و همچنین ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم باشند، اظهار داشت: طلبه باید خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهد و بداند که عمامه اش، کفن او در مسیر سربازی امام زمان (عج) است. همچنین طلاب باید منویات و فرمایشات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خویش قرار دهند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه ماه های رجب و شعبان، زمینه آمادگی بندگان برای ورود به ماه رمضان را فراهم می کنند، افزود: فضیلت های بسیاری برای اعمال عبادی از جمله روزه، در ماه شعبان بیان شده است بنابراین همگان به ویژه طلاب، روزهای باقی مانده از این ماه را قدر بدانند.
 
مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) در ادامه، با بیان اینکه ساخت حوزه علمیه در جوار مسجد امام حسین(ع) شهر ری، با عنایت الهی و  کوشش فراوان انجام گرفت، افزود: تاکنون در این حوزه علمیه، بیش از هزار طلبه تربیت شده اند که همگی در عرصه تبلیغ دین و نشر معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، فعالیت دارند و در مساجد، حوزه های علمیه و دستگاه ها و نهادهای دینی و انقلابی کشورمان، خدمت صادقانه و خالصانه انجام می دهند.

وی گفت: بنده بیش از ساخت حوزه علمیه امام حسین(ع) در شهرری، در چند حوزه علمیه دیگر از جمله حوزه علمیه  فیلسوف الدوله تهران و  چند حوزه دیگر در استان مازندران بوده ام و لذا خدمت در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است.

حسینی مازندرانی با تأکید بر اینکه خدمت و علم آموزی در حوزه علمیه، سرشار از برکات دنیوی و اخروی است، بیان داشت: در حوزه عملیه امام حسین(ع) شهر ری، طلاب همه روزه برای اقامه نماز جماعت، بیان آموزه‌های دینی و احکام شرعی به مدارس و دبیرستان‌ها در نقاط مختلف شهر ری می‌روند؛ موضوعی که عمل به آیه نفر است «فَلَوْلاَ نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَه مِّنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُوا قَوْمَهُمْ اِذَا رَجَعُوا اِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ: چرا از هر گروهی، طایفه ای از آنان کوچ نمی کنند تا در دین آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آنها را انذار نمایند؛ شاید از مخالفتِ فرمان الهی حذر نمایند.
 
این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه طلاب باید قدردان لباس روحانیت باشند، اظهار کرد: پوشش روحانیت در اصل، به معنای لباس سربازی امام زمان(عج) و عنایتی از سوی خداوند است، بنابراین طلاب و روحانیان در تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود، باید لباس روحانیت را بر تن داشته باشند و اینگونه نباشد که گاهی بپوشند و گاهی نپوشند.
 
این استاد اخلاق با بیان اینکه طلاب باید اهلِ تقوای الهی، اخلاص، نماز شب، اقامه نمازهای نافله، و همچنین ولایت مداری و خدمتگزاری به مردم باشند افزود: طلبه باید خود را در مسیر انتشار آموزه‌های دین و ترویج انقلاب اسلامی قرار دهد و بداند که عمامه اش، کفن او در مسیر سربازی امام زمان (عج) است لذا طلاب باید فرمایشات رهبر را سرلوحه کار خود قرار بدهند.  
 
حسینی مازندرانی با بیان اینکه در روایات داریم که حضرت مهدی(عج)، ۳۱۳ نفر اصحاب و یارانی دارد و اگر ما به دستورات حضرت عمل کنیم، ممکن است ما هم از اصحاب حضرت باشیم، گفت: ممکن است خیلی از ما بگوییم «عجل علی ظهورک»، اما به آنچه که امام زمان(عج) می خواهند عمل نکنیم، لذا دعایمان اثر نمی کند.

وی در پایان گفت: طلاب همیشه باید خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) بدانند و به دستورات دین، عمل کنند.
 

کد خبر 4287212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha