۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱

امام جمعه شهر ابهر:

راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا خرید کالای ایرانی است

راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا خرید کالای ایرانی است

امام جمعه شهر ابهر گفت: راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا خرید کالای ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از دفتر امام جمعه ابهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ابهر  به دو مسئله اساسی و ریشه‌ای در پیشرفت نظام اسلامی که امروزه درمان همه دردهای اقتصادی کشور است اشاره کرد و افزود: راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا خرید کالای ایرانی و انتخاب مدیران در تراز انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ابهر در تشریح این دو امر مهم به تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران و کار آفرینان پرداخت و افزود:ایشان در این دیدار  اصلی‏ترین طراحی کنونی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی را جنگ اقتصادی دانستند و تأکید کردند تنها راه مقابله با این جنگ، حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توانایی‌‏ها و ظرفیت‏‌های داخلی و چشم ندوختن به بیگانگان است.

رحیمی همچنین به بازدید رهبر انقلاب اسلامی از نمایشگاه محصولات ایرانی در حسینیه امام خمینی(ره)، اشاره کرد و گفت: برخلاف همه فشارها و تحریم‏ها و همه مشکلاتی که مستکبران ایجاد می ‏کنند اما تولیدات داخلی که در این نمایشگاه عرضه شده بود، برجسته و ممتاز بود و باید در مقابل نیروی کار ایرانی سر تعظیم فرود آورد و به ‏همین‏ دلیل باید دست هنرمند کارگر ایرانی را که یکی از بهترین کارگران دنیاست، بوسید.

وی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، به سعادت معنوی به سیطره سیاسی، به پیشروی علمی، به آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه و در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد.

امام جمعه شهر ابهر با اشاره به آیات قرآنی نازل شده درباره رحمت الهی گفت: هنگامی که درهای رحمت الهی بر اثر کثرت گناهان بسته شود، چاره‌ای جز بازگشت به درگاه او و گشودن درهای رحمت به وسیله استغفار و توبه حقیقی نیست.

رحیمی با بیان اینکه یکی از علل آفات و حوادث سخت زندگی، آلودگی به گناهان است که در آیات و روایات به طور گسترده پیرامون رابطه این دو با یکدیگر سخن گفته شده است، اضافه کرد: حتی از بعضی از روایات استفاده می‌شود کدام گناه با کدام نوع از بلا رابطه دارد، مثلاً زنا و بی‌عفتی، شرب خمر، کم‌فروشی، ربا خواری و قطع رحم هر کدام سبب سلب کدام نعمت می‌شود.

وی گفت: در روایات آمده است هنگامی که قطع رحم کنند ثروت‌ها در دست اشرار قرار می‌گیرد و هنگامی که امر به معروف و نهی از منکر ترک شود افراد شرور بر آنها مسلط می‌شوند و نیکانشان دعا می‌کنند و مستجاب نمی‌شود دلیل عقل نیز این معنا را تأیید می‌کند.

امام جمعه ابهر به مهم‏ترین محورهای سخنان رهبر انقلاب‏ مهم‏ترین بیانات رهبر انقلاب در زمینه وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی، وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی و افزود: اگر کشوری بخواهد به عزت مادی، به سعادت معنوی به سیطره سیاسی، به پیشروی علمی، به آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیانی نگاه کند و در فکر فراهم کردن مقدمات یک تحول بنیادی باشد.

کد خبر 4287396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha