۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

تقویت حوزه سلامت با جلب مشارکت عمومی امکان پذیر است

تقویت حوزه سلامت با جلب مشارکت عمومی امکان پذیر است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت حوزه سلامت با اجتماعی شدن آن و جلب مشارکت عمومی امکان پذیر بوده و تشکیل مجامع سلامت نیز تلاشی در این راستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز شنبه در اولین مجمع سلامت شهرستان اراک در سال جاری که با حضور علی اصغر فرشاد، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت و رویکرد اجتماعی شدن این مقوله از مهمترین دستاوردهای دولت در زمینه ورود حوزه سلامت به متن جامعه است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل مجامع سلامت نیز با رویکرد جلب مشارکت عمومی جامعه و اجتماعی شدن سلامت در راستای توسعه بخش های مختلف و تحقق اهداف این حوزه شکل گرفته است.

کریمی اجتماعی شدن سلامت را در کشور حائز اهمیت دانست و افزود: عوامل مهم اجتماع، محیط و کیفیت زندگی بر سلامت انسان موثر است و افزایش امید به زندگی و توسعه شاخص های انسانی موثر بر سلامت، از مقوله های مهم اجتماعی بودن سلامت است، این درحالی است که در گذشته تنها تاکید بر بهبود وضعیت جسمی، به معنای سلامت تلقی می شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مقوله سلامت به یک دغدغه و نگرانی ملی و همگانی در جامعه تبدیل شده است و جلب مشارکت عمومی و تشکیل مجامع سلامت تلاش ارزشمندی است که نقش موثری بر توسعه حمایت از حوزه سلامت خواهد داشت.

کد خبر 4288372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha