۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶

حجت‌الاسلام خاموشی با مهر مطرح کرد:

شبکه تبلیغ در خدمت ترویج مصرف کالای ایرانی/ تقویت اشتغال روستایی

شبکه تبلیغ در خدمت ترویج مصرف کالای ایرانی/ تقویت اشتغال روستایی

خرم‌آباد- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه شبکه تبلیغ این سازمان در خدمت ترویج مصرف کالای ایرانی قرارگرفته است، گفت: تقویت اشتغال روستایی را باید شکل دهیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی برای نهادینه کردن شعار سال اظهار داشت: در این رابطه،  از لحاظ کارکرد فرهنگی در حوزه رسانه، خبرگزاری مهر از آغازین روزهای سال اقدامات خود را شروع کرده و تولید بسته های خبری متنوع کالای ایرانی را مطرح کرده ایم، با اصناف مصاحبه داشته و چالش های پیش روی تولید داخل را متذکر شدیم.

وی افزود: به شبکه های تبلیغ اعلام کردیم و در بسته های شبکه تبلیغ حتما موضوع شعار «حمایت از کالای ایرانی» در دستور کار قرار می گیرد که راجع به مصرف کالای ایرانی در مقابل کالای خارجی که ارز بری می کند، فرهنگ سازی شود.

تقویت کالای ایرانی به رونق درونی کشور می انجامد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه معتقدیم اگر کالای ایرانی را تقویت کنیم و بازار برای کالای ایرانی باشد می توانیم رونق درونی کشور را تدبیر کنیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم صادرات را تقویت کنیم و دولت هم در زمینه رفع موانع صادرات کمک کند، ارز بری را تبدیل به ارز آوری می کنیم.

باید در طول زمان سبد نفت را کم کم حذف کنیم و به علاوه سبد نفت یا با کسر سبد نفت، صادرات را تقویت کنیم

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه بحث جدی که از اول انقلاب مطرح بوده، موضوع اصلاح موازنه منفی صادرات و واردات به موازنه مثبت صادرات بر واردات بوده است، افزود: هر کشوری این کار را کند به تقویت اشتغال، پول ملی و استحصال ارز های مورد نیاز کمک خواهد کرد؛ باید در طول زمان سبد نفت را کم کم حذف کنیم و به علاوه سبد نفت یا با کسر سبد نفت، صادرات را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که با استفاده از شبکه تبلیغ این را برای مردم جا بیاندازیم که استفاده از کالای ایرانی موثر در تقویت اشتغال و بهینه سازی پول ملی و کمک به ارز آوری خواهد بود، اظهار داشت: در تولید بسته های محتوایی در «تبیان» از روز اول کار کرده ایم و در حال تکمیل این اقدامات هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در تقویت کار ایرانی، روستاها بسیار اهمیت دارد و تقویت اشتغال روستایی را باید شکل دهیم، تصریح کرد: در طول سال گذشته و سال قبل از آن، مستندهایی در سازمان تولید کردیم که روحانیون در روستاهای بالای ۱۰۰ و ۲۰۰ خانوار چقدر کمک کردند به برنامه اشتغال روستایی و دیدیم در نتیجه این اقدامات در برخی روستاها مهاجرت معکوس از شهر به روستا رخ داد.

کارکردهای فرهنگی را در مناطق حاشیه ای تدبیر و مدیریت می کنیم

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز سفری به استان خوزستان داشتیم و سپس در لرستان حضور یافتیم، گفت: در سفرهای استانی هدف برخورد مهندسی شده و دقیق با آسیب های اجتماعی است که توسط شورای اجتماعی کشور با تقسیم کار ملی صورت گرفته و برای ابلاغ تصمیمات و برنامه ها به مدیران به استانها سفر می کنیم تا هم راستای عزم ملی، اهتمام فرهنگی و اجتماعی برای رفع آسیب ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در نقاط آسیب زا اعزام مبلغ داشته باشیم و در نقاط حاشیه نشین هیئت های مذهبی را توسعه دهیم که نتیجه این اقدامات تعمیق باورهای دینی خواهد بود، تصریح کرد: باید کارکرد فرهنگی را در این مناطق تدبیر و مدیریت کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: امروز دیداری با نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار لرستان داشتیم و پس از لرستان به استان مرکزی سفر خواهیم داشت.

کد خبر 4288539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha