۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

بازیکنان بعد از فینال دمق شدند؛

قارداشی: صعود پینگ‎پنگ‎بازان به دسته اول جهان طبق انتظارات بود

قارداشی: صعود پینگ‎پنگ‎بازان به دسته اول جهان طبق انتظارات بود

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به صعود تیم ملی مردان به دسته یک مسابقات جهانی و تثبیت حضور بانوان در دسته دوم این رقابت ها، نتایج به دست آمده را طبق انتظار خواند.

مهرداد قارداشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد تیم های ملی مردان و زنان ایران در این رقابت های قهرمانی جهان که منجر به صعود ملی پوشان ایران به دسته اول مردان و صعود ۷ پله ای زنان در دسته دوم شد، نتایج به دست آمده را طبق انتظار توصیف کرد.

وی در آغاز صحبت های خود گفت: برای بسیاری از عزیزانی که در گذشته های دور در تنیس روی میز فعال بودند مانند مجید احتشام زاده، محسن اسلامی، هوشنگ بزرگ زاده، خاموشی و ... و در کل کسانیکه که طی ۶۰ سال فعالیت داشته اند، قدردانی می کنم اما کاری که بچه ها انجام دادند بینظیر بود. با این سیستمی که سالیان سال است در سطح مسابقات قهرمانی جهان اجرا می شود، اولین بار است که ملی پوشان ایرانی توانستند پس از سالها به دسته یک صعود کنند و در جمع ۲۴ تیم برتر دنیا قرار بگیرند. 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه تیم ملی مردان با صعود به فینال دسته دوم مسابقات تیمی قهرمانی جهان، حضور در دسته اول این رقابت ها را قطعی کرد، یادآور شد: در دوره پیش مسابقات تیم قهرمانی جهان و در بخش بانوان برای اولین بار تیم ایران به دسته دوم صعود کرد. نگران بودیم که در این دوره مسابقات بازیکنان ما نتوانند این موقعیت را حفظ کرده و به دسته سوم سقوط کنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه آنها ۸ پله هم در دسته دوم صعود کردند.

به گفته قارداشی نتایجی که ملی پوشان ایران در بخش مردان و زنان مسابقات قهرمانی جهان به دست آوردند، کاملاً رضایت بخش و طبق انتظار بوده است.

وی در بخشی از صحبت های خود در رابطه با دیدار فینال بخش مردان که با شکست سه بر دو تیم کشور ما مقابل مجارستان همراه بود، تصریح کرد: برای تمام رقبای خود در این رقابت ها احترام قائل هستیم. مجارستان پتانسیل های زیادی دارد. سال آینده در بوداپست میزبان مسابقات جهانی است. این تیم از نظر عنوان های جهانی و تعداد آنها بعد از چین، دومین تیم برتر جهان به حساب می آید. رقابت با مجارستان در فینال خیلی خوب و نزدیک برگزار شد. با همه اینها شاید اگر نیما برنده مسابقات انفرادی خود می شد، می توانستیم در مجموع پیروز سه بر یک بازی شویم اما شکست نیما باعث تساوی دو بر دو شد و در نهایت هم گیم پنجم را واگذار کرد.

قارداشی که از محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در سوئد با خبرنگار مهر صحبت می کرد، تأکید کرد: البته برای ما مهم صعود تیم ملی دسته یک مردان و تثبیت حضور تیم بانوان در دسته دوم جهانی بود که خوشبختانه هر دو موضوع محقق شد. اگرچه بازیکنان بعد از دیدار فینال وبه خاطر شکستی که متحمل شدند، تا زیادی دمق شدند. در کل اما عملکرد موفق تیم ایران، نتیجه سرمایه گذاری و توجهی است که روی نیروهای جوان داشته ایم و ادامه می دهیم. ضمن احترامی که برای کاپیتان افشین نوروزی و برادران عالمیان دارم، باید بگویم نیروهای جوان تیم مانند میعاد لطفی و به خصوص امین احمیدیان که سهمیه المپیک آرژانتین را هم کسب کرده، عملکرد خوبی داشتند. این سرمایه گذاری و توجه به جوانان باید ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با یادآوری اینکه بعد از مسابقات قهرمانی جهان، حضور در بازی های آسیایی دیگر برنامه مهم پیش روی فدراسیون تنیس روی میز است، گفت: کسب مدال در بازی های آسیایی بسیار مشکل است اما تلاشمان این است که در این مسابقات بهترین نتیجه را بگیریم. ضمن اینکه امسال المپیک جوانان را هم در پیش داریم. باید بتوانیم در این رویداد که برای اولین بار سهمیه حضوردر آن را گرفته ایم، کسب نتیجه کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در این رابطه به یک موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: باز هم تأکید می کنم که اولین بار است که در المپیک جوانان صاحب سهمیه شویم. باید توجه داشت که این موفقیت ها یک باره به دست نمی آید باید مرحله به مرحله پیش رفت تا کسب نتیجه کرد. خوشبختانه این اتفاق در تنیس روی میز اتفاق افتاده است.

وی همچنین به حضور نمایندگان تنیس روی میز ایران در تیم داوری برگزاری مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای مطرح فقط در بخش داوری یا برگزاری مسابقات نماینده داشتند اما ما دو داور و یک نماینده در این دو بخش داشتیم. در واقع می خواهم بگویم علاوه بر حضور ورزشکارانمان در میادین و نتیجه گیری آنها، پیشرفت و موفقیت در این بخش هم مورد نظر فدراسیون است. بر این اساس دو هفته پیش که آزمون داوری برگزار کردیم اصلا سوالات را ترجمه نکردیم و دو سال پیش هم فقط ۵۰ درصد سوالات ترجمه شده بود. به هر حال توجه به این موضوعات برای مطرح شدن و کسب کرسی های بین‌المللی بسیار مهم است.

قارداشی با ابراز امیدواری از اینکه مجموع تمام موفقیت های تنیس روی میز در این زمینه ها منجر به حضور دوباره نمایندگان ایران در دو بخش مردان وزنان بازی های المپیک شود، گفت: تاکنون ۶ بار فدراسیون تنیس روی میز در بازی های المپیک نماینده داشته است و این موفقیتی است که کمتر فدراسیون دیگری داشته است. امیدواریم مجموع موفقیت هایی که تا به امروز داشته ایم کمک حالمان بشود که بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نماینده داشته باشیم حتی به دنبال این هستیم در بخش داوری و برگزاری این رقابت ها هم نماینده ای داشته باشیم.

کد خبر 4288795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha