۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

انقلاب اسلامی بر اساس حالت انتظار به وجود آمد

انقلاب اسلامی بر اساس حالت انتظار به وجود آمد

گلپایگان- نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی بر اساس حالت انتظار به وجود آمد و این انقلاب پیش مقدمه و زمینه ساز ظهور است لذا باید فضای جامعه آماده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه یکشنبه در نخستین روز از اولین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با حضور فضلا، اساتید حوزه و دانشگاه و میهمانانی از ۱۲ کشور مختلف که با پیام مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد، با بیان اینکه بشارت های قرآن و اهل بیت (ع) در رابطه با آیندگان جهان است، اظهار داشت: یکی از حقایقی که برای همه انسان ها نقش تأثیرگذار دارد، امید به آینده است که نقش کلیدی برای حیات جامعه ایفا می کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی فعالیت و خدمتی انجام دهد، اما نسبت به آینده ناامید باشد، آرام آرام احساس سستی کرده، دست از کار و تلاش برمی دارد اما اگر کسی دورنمای زندگی اش امید بود و به آینده ای روشن امید داشت با تمام وجود گام برمی دارد و تا به هدف نرسد از تلاش دست برنخواهد داشت.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: قرآن و کلمات نورانی پیامبر و اهل بیت (ع)، نه تنها شیعه، جامعه اسلامی و پیروان ادیان را بلکه جامعه بشری را به آینده ای روشن امید دادند که ما در فرهنگ مهدویت از آن به نام انتظار فرج یاد می کنیم یعنی امید به آینده ای روشن که جهان حالت تحول و دگرگونی خواهد یافت.

وی اظهار کرد: پس از آنکه فضای جهان را فساد و تباهی، پلشتی و زشتی دربرمی گیرد آن منجی که موعود عموم مردم جهان است ظهور خواهد کرد و با ظهورش عدل، قسط و داد را بر سراسر جهان برقرار خواهد کرد.

امام جمعه موقت شهر مقدس قم با اشاره به پیام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در راستای برگزاری همایش بین المللی گفتمان مهدویت و اینکه ما امروز در عصر غیبت کبری دارای چه وظیفه ای هستیم، بیان داشت: پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی این شخصیت بزرگ دینی مانند آنچه در آیات و روایات آمده آینده ای روشن را نوید داده که شما امیدهای آینده کشور و کارگزاران آینده نظام از میان شماست که امیدواریم امثال المهدی از میان شما دانشجویان و اساتید باشد.

وی با بیان اینکه در دوکتاب «زبور» متعلق به حضرت داوود (ع) و «تورات» متعلق به حضرت موسی (ع) نوید به آینده جهان داده است، افزود: در این دو کتاب آسمانی کلمه «ارض» یعنی کل جهان هستی را بندگان صالح ما وارث خواهند شد و حکومت پایانی مربوط به بندگان صالح است لذا همین ما را بس.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در راستای تسلط مستضعفان عالم بر جهان هستی بیان داشت: در سه جای قرآن (اسلام، بعثت و ظهور )خداوند متعال از واژه منت استفاده می کند و این واژه به این معناست که نعمت بزرگی را به بشریت ارزانی داشته باشد.

وی با بیان روایتی از حضرت علی (ع) در راستای ظهور منجی عالم بشریت که فرمودند: دنیای چموش در پایان با ما اهل بیت (ع) به مهربانی رفتار می کند و حکومت جهان از آن ما و مستضعفان است، افزود: حکومت دینی، احساس امنیت، جامعه موحد و موحد عالمان هم احساس امنیت می کنند در شرایط ناامنی یک فضای امن در پایان جهان در پرتو حکومت امام زمان (ع) در اختیار آنها قرار می دهیم.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خدای باریتعالی پیامبر عظیم الشأن (ص) را با دین حق فرستاد، اظهار کرد: روزی خواهد رسید که کوچکترین روستایی در سراسر هستی باقی نخواهد ماند که شعار رسای توحید و رسالت در آن طنین انداز نشود و در روایات بشارات اهل بیت (ع) که بیان شده ناامیدی رکود می آورد و انتظار و امید جامعه را پویا، متحرک و اقدام کننده می سازد.

وی با این پرسش که انتظار فرج دارای چه آثاری است، تاکید کرد: آثار عقیدتی، روانی، سیاسی، عرفانی، معرفتی، تربیتی و اخلاقی خواهد بود که اثر عقیدتی آن به این معناست که انسان منتظر همیشه به یاد امام زمان (ع) است و کسی که از دنیا برود و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است و ما با عشق حضرت زندگی می کنیم و به یاد او هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری آثار روانی انتظار فرج را امید به اصلاح جهان و آینده ای روشن برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی بر اساس حالت انتظار به وجود آمد و این انقلاب پیش مقدمه و زمینه ساز ظهور است لذا باید فضای جامعه آماده شود، افراد مناسب باید تربیت شوند.

وی آثار سیاسی ظهور را دنبال حکومت عدل بودن انسان ها برشمرد و آثار عرفانی آن را معرفت انسان نسبت به آن عزیز و آثار اخلاقی و تربیتی را در انتظار بودن منجی عالم بشریت که منتظرین باید خود را آماده کنند دانست زیرا انتظار یک معلم برای انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اولین وظیفه را صبر و تحمل در برابر مشکلات ذکر کرد و افزود: وظایف ما در شرایط انتظار موحد، خداشناس بودن است چنانکه حضرت علی (ع) در این راستا شاخص منتظران را خداباوری می نامد که نهایت خداشناسی در وجودشان موج می زند و رابطه عمیقی با خدا دارند.

وی با اشاره به ویژگی یاران حضرت مهدی (عج) که هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند، بیان داشت: یاران آن حضرت در برابر کافران می ایستند، ۸ سال جنگ تحمیلی بر آنها وارد می شود جانانه استقامت می کنند، به شهادت می رسند و از ملامت هیچ ملامت کننده ای باکی به دل راه نمی دهند لذا یکی از وظایف منتظران اصلاح فردی، اجتماعی و دانش اندوزی است.

کد خبر 4289766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha