۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰

عضو شورای شهر شیراز:

معاونت معماری و شهرسازی دلیل برخی از مجوزها را بیان کند

معاونت معماری و شهرسازی دلیل برخی از مجوزها را بیان کند

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت:معاونت معماری و شهرسازی شهرداری باید گزارش برخی از فعالیت ها و مجوزهایی را که صادر کرده اند به شورا ارائه کند و استاندار نیز به موارد فساد در شیراز ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حاجتی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: روزمرگی آفت آرمان خواهی و تغییر است. مثل راننده ای که از فرط خستگی در پشت فرمان خودرویی خواب میبیند که در حال رانندگی است، دیر یا زود اکثریت مسئولین امر دچار روزمرگی و فشار های ناشی از کار می شوند، و خواب می بینند که در حال مدیریت اند.

وی ادامه داد: در این لحظات است که آرمان های تغییر خواهی و شعار های آرمانی آنان رو به فراموشی می گذارد، اما باید دستان بسته ی مان را از زنجیرهای خواب آزاد کنیم و از خود سوال کنیم، از متر و معیار هایمان پرسش کنیم و نسبت خود را با تحقق هر یک به روشنی بیان کنیم.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، نسل ما نسل جمع بندی و تصمیم قاطع است، چرا که همه ی محنت را دیده و چشیده است، بنابراین امروز تنها فرصتی برای این نسل باقی مانده این است که در سه حوزه ی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تصمیمات قاطعی برای مرزبندی با جریان های نوکیسه ای که از بیت المال سیر شده اند داشته باشد.

حاجتی تصریح کرد: نوکیسه گی که نه جریان سیاسی می شناسد و نه اعتقادی، بلکه از طریق اتصال به مراجع قدرت یک شبه ثروت افسانه ای ایجاد می کند مراجع قدرتی که در یک سیستم رانتی-رابطه ای منجر به آن می شوند که افراد نه بر اساس تلاش خود که بر اساس نقطه اتصال به قدرت به دروازه های فساد وارد شوند.

وی تاکید کرد: چگونه ممکن است در یکی از رانت خیزترین معاونت های شهرداری یعنی معاونت معماری و شهرسازی از نزدیک به سه میلیون متر مربع ساخت و ساز در سال ۹۶ نزدیک به ۱.۲۰۰.۰۰۰ متر مربع آن تنها به هفت نفر برای بازبینی تعلق گرفته باشد و پس از سه هفته این معاونت به رغم مکاتبه و تذکر به شهردار حاضر به ارایه لیست این افراد نشود.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: چگونه است که با کم و زیاد کردن واژه ها در مصوبات دوره های گذشته رانتهای میلیاردی ایجاد کرده و همان حلقه ها در دوره ما مجدد در حال تکثیر خود است.

حاجتی افزود: چگونه است که قریب به ۱۵ سال گذشته گروههایی به جان باغات افتاده اند و علی رغم گزارش مستند و مشخص بودن نقش افراد در این فساد  هنوز هیچ برخوردی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد:چگونه مدیرانی که امضایشان پای این اسناد است هنوز حضور دارند،نکند تبانی ذینفعان دارد خودش را بازتولید می کند،از سویی دیگر به ابتذال کشاندن واژه ای چون "مجوز قانونی" یکی از بزرگترین خیانتها بوده است.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: همه میدانند به عنوان مثال ضوابط میراثی در محدوده های تاریخی چگونه است اما می بینیم برای هتلی مثل هتل آسمان بر خلاف ضوابط شهرداری و میراثی مجوز صادر شده است و همینکه شاکی می شوید استناد می کنند به مجوزهای قانونی اما کسی نمی پرسد اگر مدیری فساد کرده است و داشته های این شهر را چوب حراج زده و مجوز بر خلاف ضوابط صادر نموده است چه باید کرد.

عضو شورای شهر شیراز گفت: استاندار پاسخ دهند قرار است نحوه ورودشان به این فساد در سطح حاکمیت مرکز استان چگونه باشد نهادهای نظارتی و امنیتی و قضایی به مردم گزارش دهند تا کنون چند مدیر را بازداشت کرده اند.

حاجتی تاکید کرد: مگر می شود این حجم از فساد شهرها را درنوردیده باشد و مردم صلاحیت شنیدن چنین گزارشاتی را نداشته باشند.

کد خبر 4290306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha