۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۰۱

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

مشارکت دانش آموزان در مراسم تکریم و غبارروبی مساجد

مشارکت دانش آموزان در مراسم تکریم و غبارروبی مساجد

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از مشارکت دانش آموزان در تکریم و غبارروبی مساجد و همچنین از ایجاد پویش «کالای ایرانی بخریم» در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی در جمع خبرنگاران از مشارکت دانش‌آموزان در دهه تکریم و غبارروبی مساجد،  خبر داد و گفت: مسجد تجسم هدف غایی تربیت و محور عبودیت است و از این منظر نقش بی‌بدیلی در ارتقای فرهنگ توحیدی در جامعه اسلامی به عهده دارد.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر مدرسه نیز  کانون رسمی تعلیم و تربیت در دوره معاصر است و همچنین مرکز یادگیری و یاددهی است و به یقین تلاقی و ارتباط  مسجد و مدرسه با خانواده می‌تواند خلأ موجود در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی را پُر کند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: بر آن هستیم تا در راستای نیل به مسجد طراز اسلامی و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب، ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد را بهانه‌ای برای ایجاد و تحکیم روابط این دو نهاد انسان ساز و تمدن ساز قرار دهیم و با همکاری تشکل‌های فعال در مدرسه، زمینه حضور هرچه بیشتر نوجوانان را در فضای معنوی مسجد فراهم سازیم.

وی اضافه کرد: ترغیب به حضور و مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مساجد، ایجاد نشاط معنوی و زمینه‌سازی استقبالی شایسته از ماه مبارک رمضان، تبیین و معرفی کارکردها، ویژگی‌ها و جایگاه والای مساجد در جامعه اسلامی و فرهنگ‌سازی اصلاح نگرش و تقویت بعد معنوی دانش‌آموزان برای حضور فعال در عرصه مسجد از اهداف برگزاری این برنامه است.

وی تلاش برای معرفی و الگوسازی مساجد نمونه در جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت مساجد، قدرشناسی از تلاش‌های خالصانه ارکان و فعالان خدمتگزار در فضای محیطی و محاطی مسجد، توجه به اهمیت نقش تربیتی مدرسه با محوریت مسجد و تقویت پیوند این دو به عنوان دو نهاد موثر در تربیت و تلاش برای حرکت به سمت تقویت جایگاه مسجد در مدیریت مسائل محله و رسیدن به مسجد محوری در رقم خوردن جریان‌های اجتماعی»از دیگر اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های دهه تکریم و غبارروبی مساجد است.

وی همچنین به شیوه‌نامه اجرایی پویش «کالای ایرانی می‌خریم» اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی نام دارد، کمپین «کالای ایرانی می‌خریم» با عزم ملی در خرید محصولات و خدمات ایرانی و با مشارکت حداکثری اهالی مساجد اجرایی می‌شود. 

کد خبر 4290844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha