۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰

مدیرکل‌تبلیغات‌اسلامی‌استان‌همدان:

مبلغان از فرصت ماه رمضان برای ترویج دین اسلام استفاده کنند

مبلغان از فرصت ماه رمضان برای ترویج دین اسلام استفاده کنند

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: مبلغان از فرصت ماه رمضان برای ترویج دین اسلام استفاده کنند.

حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دین اسلام با هدف سعادت و خوشبختی انسان پایه گذاری شده و به خودسازی تا اندازه ای توجه شده که انسان به جایگاه خلیفه الهی می رسد، گفت: براساس سبک زندگی اسلامی و مبانی توحیدی و قرآنی و اهل بیتی برای دستیابی انسان به سعادت و رسیدن به یک زندگی پاک و مطهر فرصت‌هایی در اختیار انسان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این فرصت ها گاهی یک روز خاص یا یک ماه خاص است، گفت: مناسبت ها از جمله فرصت هایی است که در اختیار انسان قرار گرفته که فصل نیایش از شاخص‌ترین آن ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بااشاره به اینکه فصل نیایش با ماه رجب که فرصتی برای خودسازی مهیا می کند؛ آغاز می شود و در مسیر تکامل به ماه شعبان می رسد و در قله و اوج به ماه رمضان ختم می شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه ای می فرمایند ای مردم بدانید که ماه رمضان به شما رو کرده؛ ماهی که ابتدای آن برکت است، سپس رحمت و در انتها مغفرت.

حجت الاسلام دشتکی با تاکید براینکه ماه رمضان فرصتی برای اوج گرفتن انسان و فتح قله های انسانی به واسطه خودسازی است که در این ماه بر آن توصیه شده است، گفت: برکت ماه رمضان وصف ناشدنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه نفس کشیدن مومن در ماه رمضان تسبیح و خوابیدن وی عبادت است، گفت: در انتهای این ماه هر آنچه از غفلت های انسانی که فرد از روی جهالت و عدم عصمت به آن دست زده شامل مغفرت الهی می شود به شرطی که در این ماه حق آن را اداکنیم.

وی با بیان اینکه مغفرت الهی و رساندن انسان به درجه ای از پاکی به نوعی که گویی انسان مجددا متولد شده و معصوم می شود، بالی می شود برای عروج انسان به جایگاه خلیفه الهی، گفت: امیدواریم این توفیق شامل حال تمام مسلمانان شود.

حجت الاسلام دشتکی تاکید کرد: در این ماه مبلغان، مادحین، اعضای شبکه تبلیغ و جامعه قرآنی باید با محور قراردادن مبانی قرآن و عترت آگاهی لازم را در جامعه ایجاد کنند تا عموم مردم جامعه مسیر خوشبختی را طی کنند و سعادت دنیوی و اخروی را در پایان ماه رمضان برای خود به ارمغان آورند.

کد خبر 4291076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha