۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳

ساماندهی مراکز تکثیر و نگهداری گورخر در دستور کار محیط زیست

ساماندهی مراکز تکثیر و نگهداری گورخر در دستور کار محیط زیست

به منظور ساماندهی جمعیت گورخرهای موجود در استانهای سمنان، یزد، فارس و کرمان جلسه ای با حضور معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست و مدیران کل دفاتر محیط زیست طبیعی این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، به منظور ساماندهی جمعیت گورخرهای موجود در استانهای سمنان، یزد، فارس و کرمان جلسه ای با حضور حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل دفاتر محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، اساتید دانشگاهی و نمایندگان ادارات کل حفاظت محیط زیست استانهای سمنان، یزد، فارس و کرمان برگزار شد.

در این نشست وضعیت کنونی گورخرهای آزاد و همچنین مراکز تکثیر در اسارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

 در این جلسه مقرر شد هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی مراکز وضعیت مراکز نگهداری اقدام شود  بطوریکه جابه جایی و یا رها سازی گورها در مناطق مناسب  تا چند ماه آتی عملی می شود.

همچنین برنامه هایی مانند تدوین برنامه جامع گورخر و همچنین مطالعه در خصوص کریدورهای مهاجرتی گورخر در استان سمنان بوسیله نصب رد یاب ماهواره ایی در برنامه های سالجاری قرار گرفت.  

در این جلسه آخرین یافته های ژنتیکی که یکی از ابزارهای با اهمیت برای مدیریت گونه ها می باشد توسط اساتید دانشگاه ارایه شد که بنا بر این یافته ها، جمعیت های دو منطقه توران و بهرام گور دارای تفاوت هایی هستند که در مدیریت این گونه مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4291285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha