۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۵۷

مدیر کل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها:

نقش شوراها در ارتقاء کار آمدی و جلب اعتماد مردمی مفید است

نقش شوراها در ارتقاء کار آمدی و جلب اعتماد مردمی مفید است

زنجان-مدیر کل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه باید مراقب اعتماد عمومی نسبت به نهادهای مردمی باشیم، گفت: نقش شوراها در ارتقاء کار آمدی و جلب اعتماد مردمی مفید است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از  شورای استان زنجان، سجاد سالک در نشست روسای شوراهای اسلامی ۲۱ شهر و مسئولان روابط عمومی شوراهای شهرهای تابعه استان، شوراها را دماسنج جامعه خواند و افزود: شوراها تجلی مشارکت مردم‌اند و باید مراقب اعتماد عمومی نسبت به این نهاد مردمی بود.

وی با اشاره به بروز ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه ابراز کرد: برخی جریان‌های سیاسی خارجی و وقایع داخلی امید مردم را نشانه رفته‌اند. 

سالک افزود: شوراها از مهم‌ترین نهادهایی است که در معرض آسیب ناامیدی و بی‌اعتمادی عمومی قرار دارد و باید با عملکرد صحیح مانع آن شد.

مدیر کل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها فساد، افول اعتماد اجتماعی، ضعف فرهنگی در کار جمعی و ناکارآمدی برخی سیستم‌ها و مدیران را از بحران‌های جامعه امروزی برشمرد و تصریح کرد: در صورتی که این بحران‌ها مرتفع شوند هیچ فشار خارجی نمی‌تواند گزندی به جامعه وارد کند.

سالک نقش شوراها را در ارتقا کار آمدی و جلب اعتماد مردمی مفید دانست و تاکید کرد: اگر در داخل اعتماد عمومی وجود نداشته باشد آسیب پذیری اجتماعی به سرعت رخ می‌دهد.

وی، روابط عمومی‌ها را مشاوران امین و دیده‌بانان هوشیارتر سازمان‌ها خواند و ادامه داد: مدیران روابط عمومی به عنوان مدیران راهبُردی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های مدیران بالا دست مؤثر هستند و می‌توانند با پیوست افکار عمومی به برنامه‌های سازمان مشارکت و اعتماد عمومی را با خود همراه کنند.

سالک با بیان اینکه زمان ارتباطات یک سویه گذشته و جامعه خود را مولد و باز نشر دهنده اخبار و اطلاعات است، گفت: در دهکده جهانی مردم نسبت به اخبار و اطلاعات واصله واکنش و تحلیل دارند بنابراین تجهیز مدیران به سواد رسانه‌ای ضرورت انکار ناپذیر است.

وی افزود: شناخت فضای مجازی و ملزومات آن و خویشتن داری در واکنش به وقایع و مطالب منتشره در این فضا مانع دامن زدن به بحران‌های این حوزه می‌شود.

کد خبر 4291386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha