۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵

استاندار فارس:

لطمه به نهاد شوراها ضربه زدن به سرمایه های اجتماعی است

لطمه به نهاد شوراها ضربه زدن به سرمایه های اجتماعی است

شیراز - استاندار فارس گفت: لطمه به نهاد شوراها مانند لطمه زدن به سرمایه های اجتماعی است زیرا بعد از شکل گیری شوراها، مدیریت متمرکز انتظارات مردم را گسترده کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل تبادار پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح دومین اجلاس اعضای هیات رئیسه شورای کلانشهرهای کشور افزود: تهیه کتابچه برنامه ریزی جامع باید در دستور کار اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای ایران قرار گیرد.

وی ادامه داد: به طور حتم چنین کتابچه ای باعث خواهد شد قوانین مدون و نوع برنامه ریزی مشخص برای تمامی کلان شهر ها ایجاد شود.

استاندار فارس تصریح کرد: متاسفانه تاکنون شاهد لوایح گره گشایی در شورای عالی استانها نبودیم در حالیکه لوایح و تصمیمات اساسی به طور مستقیم در ساماندهی وضعیت شهر و شهرداری موثر است.

تبادار با بیان اینکه منابع پایدار شهرداری ها همچنان یک چالش بزرگ است، گفت: در حالیکه امروز شهرداری های کشور با مشکل اعتبارات و بودجه مواجه هستند باید بیش از گذشته به دنبال ایجاد درامد پایدار باشند تا بتوانند خواسته های مردم را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: از طرفی دیگر امروز باید در کلان شهرها به دنبال ایجاد یک نظام زیستی سالم بود زیرا ایجاد این نظام به طور مستقیم در شهرهای کوچک استانها نیز تاثیرگذار خواهد شد.

استاندار فارس افزود: چنانچه در شیراز نظام زیستی سالم اجرایی شود در ۱۰۳ شهر دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تبادار با اشاره به جایگاه شوراها نیز گفت: لطمه به نهاد شوراها مانند لطمه زدن به سرمایه های اجتماعی است زیرا بعد از شکل گیری شوراها، مدیریت متمرکز انتظارات مردم را گسترده کرده است.

وی ادامه داد: در کار شورایی باید اعتماد مردم را جلب کرد و نباید فراموش کنیم که با تشکیل شوراها به دنبال حفظ بنیانی سرمایه های اجتماعی بودیم.

استاندار فارس تاکید کرد: امیدوارم حضور اعضای هیات رئیسه شورای کلانشهرهای کشور در شیراز، به برنامه ای کاربردی و نهایتا تقویت نهاد شوراها منجرب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین اجلاس اعضای هیئت رئیسه شورای کلانشهرهای کشور به مدت ۱ روز در شیراز آغاز به کار کرد.

کد خبر 4292847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha