۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۹

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

پروژه شبکه فیبر نوری و دسترسی به ارتباطات ثابت در انزلی افتتاح شد

پروژه شبکه فیبر نوری و دسترسی به ارتباطات ثابت در انزلی افتتاح شد

انزلی- فاز نخست پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انزلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ٬ بعدازظهر پنج شنبه با حضور محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری و بستر دسترسی برای ارتباطات ثابت پرسرعت منطقه ویژه اقتصادی انزلی به بهره برداری رسید.

این پروژه توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی و به منظور ایجاد بستر لازم برای راه اندازی فیبر نوری، تلفن ثابت، اینترنت پر سرعت و تلویزیون اینترنتی (IP TV )در سطح منطقه اجرا شده است.

میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در فاز نخست طرح راه اندازی خدمات ارتباطی هوشمند بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که در طول یک سال به اتمام رسید و براساس آن در محدود جغرافیایی این منطقه زیرساخت فیبر نوری به طول ۸.۵ کیلومتر در فاز تجارت و سیاحت، شهرک صنعتی شماره ۲ و مجتمع بندری کاسپین اجرا شد و شبکه دسترسی ارائه خدمات ارتباطی به بیش از ۳۰ هزار مشترک فراهم شد.

فاز دوم این پروژه نیز در حوزه اجرای زیرساخت فیبرنوری به طول ۳۰ کیلومتر جهت اتصال مرکز زیرساخت این منطقه به مرکز زیرساخت شهرستان بندر انزلی است که با سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی بر روی شبکه‌ زیرساختی و شبکه لایه دسترسی از سوی بخش خصوصی در حال اجرا است تا نیمه دوم سال ۹۷ آماده بهره برداری می شود.

در مجموع برای احداث ٬ تکمیل و بهره برداری از این دو مرحله حدود ۲۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام می شود.

کد خبر 4292950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha