۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

استاندار گیلان :

ضریب نفوذ اینترنت متناسب با جمعیت ثابت و شناور گیلان نیست

ضریب نفوذ اینترنت متناسب با جمعیت ثابت و شناور گیلان نیست

رشت-استاندار گیلان با اشاره به اینکه متاسفانه ضریب نفوذ اینترنت در این استان متناسب با جمعیت ثابت و شناور آن نیست از اپراتورها خواست این موضوع را در گیلان مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری، استاندار گیلان ظهر پنج شنبه در جلسه کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری ارتباطات گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد خواستار نگاه ویژه دولت به استان گیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت استان گیلان در ایام تعطیل سال٬ اظهار کرد: با توجه به این موضوع تمامی برنامه ریزی ها در حوزه های مختلف به ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید با در نظر گرفتن جمعیت ثابت و سیار استان باشد تا بتواند پاسخگوی مطالبات مردم شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه پوشش خطوط تلفن همراه در این استان سبب ایجاد تعادل در زمینه توسعه استان می‌شود، گفت: روستاهای گیلان باید تحت پوشش حوزه دیتا و مکالمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه گیلان استانی گردشگرپذیر و دارای ظرفیت گردشگری مختلف در تمام مناطق آن است، خاطرنشان کرد: متاسفانه پوشش کامل ارتباطی در همه این نقاط وجود ندارد.

به گفته این مسئول این درحالی است که وجود شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات موجب توسعه گردشگری و حضور افراد در مناطق کمتر شناخته شده می شود.

سالاری تاکید کرد: در صورت توزیع خدمات IT در سراسر استان گیلان و دسترسی گردشگران در نقاط کور، شاهد تراکم کمتر جمعیت در استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که اینکه پوشش های ارتباطی در مناطق ییلاقی یک نیاز جدی است، افزود: انتظار ما از اپراتورها این است که ضریب نفوذ اینترنت در استان متناسب با جمعیت ثابت و سیار آن شود.

سالاری به احداث فیبر نوری و ارزش زمین در گیلان اشاره کرد وگفت: درصدد هستیم تا ضمن توافق با سازمان توانیر از دکل ها و پایه های برق در بیشتر شهرها و مناطق روستایی به منظور احداث فیبر نوری به عنوان زیرساخت های ارتباطی بهره مند شویم.

کد خبر 4292956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha