۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۴۴

در نشست فعالان ICT و نخبگان گیلان با آذری جهرمی مطرح شد؛

مشکل عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات زیست بوم است

مشکل عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات زیست بوم است

رشت-نشست فعالان ICT ونخبگان گیلان با آذری جهرمی درحالی برگزار شد که مسئولان مشکل عقب ماندگی ایران در حوزه فناوری اطلاعات را زیست بوم برشمرده و برتغییر و بهره گیری از خلاقیت تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ٬ محمدجواد آذری جهرمی غروب پنج شنبه در نشست با فعالان ICT و نخبگان گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد ٬ اظهار کرد: استان گیلان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای پتانسیل های بسیار خوبی است.

وی به برخی از دغدغه های بیان شده از سوی فعالان این عرصه طی این نشست نیز اشاره کرد و گفت: اکثر دغدغه های بیان شده جزء دغدغه های دولت نیز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به اینکه استان گیلان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بسیاری بوده و سالانه میزبان جمع زیادی از گردشگران است باید در حوزه زیرساختی اقدامات بیشتری انجام شود.

جایگاه ۵۸ ایران در جهان از نظر استفاده از دانش فناوری

وی در ادامه همچنین به جایگاه هشتم استان گیلان از نظر شاخصه های دسترسی و استفاده از فناوری در سطح کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت ها در استان گیلان تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که با توجه به جمعیت شناور این استان در برخی از روزهای سال باید بیش از این میزان هزینه شود.

آذری جهرمی به فراگیر شدن اقتصاد دیجیتال در کشورهای توسعه یافته نیز اشاره و تصریح کرد: امروزه بهره وری به واسطه استفاده از فناوری اطلاعات به وجود می آید و ایران نیز در این حوزه باید با استفاده از دانش فناوری در راستای کسب درآمد و ثروت گام بردارد.

وی با بیان اینکه سال های اخیر شاهد رشد شاخص های توسعه فناوری در ایران هستیم ٬ افزود: ایران در حوزه استفاده از دانش فناوری در جایگاه ۵۸ دنیا قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مشکل اصلی کشور در عقب ماندگی فناوری اطلاعات زیست بوم است ٬ گفت: مبنای فعالیت در کسب و کار نوپا مبتنی بر خلاقیت است و درحال حاضر زیست بوم ها در کشور نیازمند تغییر٬ خلاقیت و ایده است.

فعالیت ۱۰ درصد شرکت های دانش بنیان گیلان در حوزه فناوری

مدیرکل ارتباطات و فناروی اطلاعات گیلان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو گیلانی در حوزه ICT فعالیت می کنند ٬ اظهار کرد: این نشان از ظرفیت بالای استان گیلان در این حوزه دارد.

فرزاد توکلی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان ۵۸ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این استان فعال هستند٬ افزود: ۱۰ درصد این شرکت ها در حوزه فناوری فعالیت می کنند.

وی همچنین به فعالیت شرکت ها در حوزه کسب و کار آنلاین در این استان نیز اشاره کرد و گفت: ۵۳۶ شرکت در حوزه کسب و کار آنلاین در گیلان فعالیت می کنند که استان از این نظر در سطح کشور در جایگاه هشتم قرار دارد.

کد خبر 4293067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha