۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲

امام جمعه ایلام:

دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت

 دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اعتماد به آمریکا و غرب و غفلت از خیانت آنان، غفلت از هشدار مهم رهبری مبنی بر توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

وی تصریح کرد: اگر توصیه‌های دلسوزانه رهبر حکیم انقلاب نسبت به عدم اعتماد به آمریکا عمل می‌شد امروز شاهد این اتفاق بزرگ که خسارت‌های  جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و منافع ملی را اینچنین به تاراج گذاشت، نبودیم.

وی ادامه داد: شما می‌گفتید اگر آمریکا از برجام خارج شود یقینا تصمیمی غافلگیرانه و پشیمان کننده اخذ می‌کنید چرا در واکنش به رفتار آمریکا منفعلانه برخورد کردید.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حالا برای این اشتباه در برابر ملت و امام و رهبری چه پاسخی دارید، منافع ملی را به خطر انداختید و حالا حاضر نیستید به شکست این پروژه اعتراف کنید و از پیشگاه ملت و رهبری عذرخواهی کنید و باز پروژه دیگری را در ادامه برجام با اروپایی‌ها که در طول ۴۰ سال انقلاب بدترین برخوردها با ملت ایران داشتند را شروع کردید.

وی عنوان کرد: اعتماد دوباره به سران اروپایی برای حفظ برجام اشتباه راهبردی و ساده لوحانه دولت تدبیر و امید است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: کشورهای اروپایی بارها در قبال نقض تعهدات ایالات متحده آمریکا حفقان گرفتند و با رویکرد حمایتگرایانه اروپا در قبال آمریکا بدتر از آمریکا عمل کردند.

خطیب جمعه ایلام گفت: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت و از این آزمایش بزرگ موفق نشد.

متاسفانه مشکلات اصلی مردم به دست فراموشی سپرده شده است

وی ادامه داد: قطعا دشمن با ترفندهای مختلف دایم علیه انقلاب و نظام توطئه می‌کند ، مسؤولان باید واقع‌بینانه رفتارهای دشمن را رصد کنند و آن را صادقانه برای مردم توضیح دهند ، دولتمردان با درک صحیح از جنگ اقتصادی و حجم گسترده رفتارهای دشمن علیه مردم آگاهی کامل داشته باشند تا با کمک ملت و تقسیم کار بین آحاد مردم بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: مشکل امروز مردم گرانی دلار هفت هزارو ۴۰۰ تومانی و سکه دو میلیون تومانی بوده نه جنجال بر سر فیلترینگ تلگرام، وضعیت آشفته بازار ارز نتیجه تحلیل‌های غلط و خوش‌بینی‌های خلاف واقع است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران باید دغدغه رئیس دستگاه اجرایی کشور باشد نه غصه‌دار فیلترینگ تلگرام.

لطفی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات اصلی مردم به دست فراموشی سپرده شده و هرگاه سخن از مشکلات معیشتی و اقتصادی و اصلی مردم پیش می آید دولت به جای پاسخگویی به مردم پای مسایل کم اهمیت‌تر را به میان می‌کشد.

کد خبر 4293469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha