۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵

در دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی؛

عکاسان «مهر» دوربین طلایی گرفتند

عکاسان «مهر» دوربین طلایی گرفتند

اصغر خمسه و مهدی پدرام‌خو، دو عکاس خبرگزاری مهر، برنده دوربین طلایی نشان عکس سال مطبوعاتی ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مراسم دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی امروز در خانه هنرمندان برگزار شد. طی این مراسم همراه با تقدیر از پیشکسوتان عکاسی مطبوعاتی، ۱۱ دوربین طلایی به عکاسان برگزیده سال اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، اجرای این مراسم را نادر داوودی بر عهده گرفت و در ابتدای این مراسم عکس یادگاری گردهمایی عکاسان خبری ایران توسط بهنام صدیقی به ثبت رسید.

با آغاز مراسم برگزاری دومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، جوایز شرکت ایراسو –اسپانسر مراسم- اهدا شد. به این ترتیب با حضور جاسم غضبان‌پور، حمید فروتن و سعید صادقی روی سن، جایزه عکاس سال به مبلغ سه میلیون تومان به حامد راستی و منتقد سال (ربع سکه) به نوا جمشیدی تعلق گرفت.

جوایز این بخش همراه با سخنرانی رضا معطریان اهدا شد، این عکاس درباره فعالیت‌های ایراسو این‌طور توضیح داد: «با وجود این‌که این مراسم با ظرفیت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برگزار شده است اما حامی مالی این رویداد نیز از جنس جامعه عکاسی انتخاب شده است که در طول سال‌های اخیر برگزاری مسابقات عکاسی را به طور منظم و مستمر بر عهده داشته است. ایراسو یک موسسه غیر انتفاعی به مدیرعاملی آقای علوی است که هدف آن ترویج عکاسی در جامعه است و با اتفاق منسجم و جامعی که از سوی این نهاد در حال انجام است، چشم‌اندازی حرفه‌ای را پیش رو دارد

در ادامه این مراسم حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گزارشی کوتاه درباره انتخاب عکاس سال در سال گذشته داد، به گفته او شیوه برگزاری مراسم و اهدای دومین نشان عکس سال مطبوعاتی ایران با توجه به فعالیت بنیاد ورلدپرس فوتو الگوبرداری شده است. او همچنین از هیات مدیره انجمن و تیم اجرایی که در برگزاری این مراسم نقش اصلی را ایفا کرده‌اند تشکر کرد. رئیس انجمن صنفی عکاسان در پایان ابراز امیدواری کرد سال آینده در کنار بخش مالتی مدیا، بخش فیلم مطبوعاتی نیز اضافه شود.

پس از این سخنان کلیپی از درگذشتگان نامدار عکاسی در یک سال گذشته از جمله عباس عطار، شاهرخ حاتمی و منوچهر یگانه دوست پخش و یاد آن‌ها گرامی داشته شد.

در ادامه محمدمهدی رحیمیان روی سن حضور یافت و از یک عمر فعالیت حرفه‌ای اسماعیلی عباسی به عنوان مدرس پیشکسوت عکاسی تقدیر شد.

بخش بعدی این مراسم به بزرگداشت عکاسان پیشکسوتی تعلق داشت که توسط کمیته‌ای متشکل از محمد صیاد، سیدعباس میرهاشمی، محسن شاندیز، محمد نوروزی و فرهاد سلیمانی انتخاب شده‌اند.

به این ترتیب اعضای کمیته ویژه تقدیر از پیشکسوتان روی سن حضور یافتند و از جهانگیر رزمی، عباس ملکی و محمد اسلامی راد همراه با پخش کلیپی درباره فعالیت حرفه‌ای آن‌ها، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه این مراسم، برندگان یازده دوربین طلایی عکس سال مطبوعاتی معرفی شدند، پیش از این لیست نامزدهای هر بخش از سوی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران اعلام شده بودند.

برندگان نهایی بخش محیط زیست:

تک عکس: مجتبی اسماعیل زاده

مجموعه عکس: مهدی پرامخو

برندگان نهایی بخش عکس خبری:

تک عکس: یلدا معیری

مجموعه عکس: حسین ولایتی

برندگان نهایی بخش عکس مستند اجتماعی:

تک عکس: سمیه فرضی

مجموعه عکس: سحر فعله گری

برندگان نهایی بخش عکس ورزشی:

تک عکس: جاوید نیکپور

مجموعه عکس: آریا جعفری

برندگان نهایی بخش عکس پرتره:

تک عکس: مقداد مددی

مجموعه عکس: اصغر خمسه

برنده نهایی بخش مالتی مدیا: ابوالفضل نسایی

کد خبر 4296249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha