۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱

انتقاد تند «عبداالله عبدالله» از سیاستهای امنیتی دولت افغانستان

انتقاد تند «عبداالله عبدالله» از سیاستهای امنیتی دولت افغانستان

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان اعتراف کرد که دولت این کشور و نهادهای مسئول امنیتی در بخش رسیدگی به قربانیان، زخمیان و نیازمندی‌های نیروهای مردمی ناکام بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت) در جلسه شورای وزیران این کشور صحبت می‌کرد، گفت که نهادهای امنیتی در حمایت از مردمی که در کنار دولت این کشور ایستاده اند، به خوبی عمل نکرده اند.

وی با اشاره به ناامنی‌های جاری در ولایات «بغلان»، «قندوز»، «فاریاب»، «بدخشان»، «زابل»، «فراه» و برخی ولایت‌های دیگر گفت: در چندین روز گذشته یک جلسه شورای امنیت ملی و یا یک جلسه فرماندهان سطح بالای کشور را در این خصوص شاهد نبوده ایم، در عین حال هر روز شاهد تلفات و قتل عام مردم افغانستان بوده ایم. نیروهای امنیتی را ما به کشتن داده ایم، چه کسی مسئول است؟ بیایید به مردم جواب دهیم.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از مقاومت نیروهای مردمی این کشور در برابر حملات گروه طالبان در برخی ولایات این کشور تقدیر کرد؛ اما اعتراف نمود که دولت افغانستان نتوانسته است از این مردم حمایت کند.

وی افزود: صدها افراد بی‌نام و نشان، در دفاع از همین دولت در گوشه‌های مختلف افغانستان قرار دارند؛ اما هنوز ما که همه مسئول هستیم نتوانسته ایم از پس غم هزاران شهید و زخمی و آواره این کشور برآییم.

عبدالله، با توجه به شدت ناامنی‌ها گفت که اکنون زمان آن رسیده است که دولت در قبال قضایا یک موضع واضح و روشن بگیرد.

آگاهان در افغانستان اعلام کردند که مواضع تند عبدالله، نشان دهنده تشدید اختلاف ها میان وی و اشرف غنی است و نشان می دهد که بحران های جاری در  این کشور چه در عرصه امنیتی و چه در زمینه انتخابات و تصمیم  های بحث برانگیز اخیر در خصوص توزیع  شناسنامه های الکترونیکی و نیز استفاده از کپی شناسنامه به جای اصل آن در انتخابات پیش رو، دو رهبر را یکبار دیگر، رویاروی هم قرار داده است.

کد خبر 4296516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha