۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

تعیین تکلیف مالکیت اراضی بافت فرسوده اراک در دستور کار قرار گیرد

تعیین تکلیف مالکیت اراضی بافت فرسوده اراک در دستور کار قرار گیرد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف مالکیت اراضی بافت فرسوده و حاشیه ای اراک از سوی وزارت راه و شهرسازی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی ظهر دوشنبه در نشست مسئولان استان مرکزی با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در اراک اظهار داشت: برخی از پروژه های مهم حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی، تبدیل به طرح های طولانی و مزمن شده اند، از جمله پروژه تقاطع غیرهمسطح محور اراک - فرمهین که مقرر شده تا شهریورماه سال جاری به بهره برداری برسد و امیدواریم این وعده عملی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های دیگر شامل پروژه تقاطع غیرهمسطح ورودی اراک از سمت غرب(سنجان) از دیگر سطح هایی است که می طلبد تامین اعتبار برای تکمیل آن در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرودگاه اراک زیرساختی را برای حمل و نقل در استان فراهم کرده که باید از آن استفاده شود، پیگیری هایی برای استفاده از این ظرفیت تاکنون صورت گرفته اما این امکان آنطور که باید در اختیار مردم استان قرار ندارد، تقاضا می شود که پروازهای این فرودگاه به نقاط مختلف که قبل هم جریان داشته، مجددا برقرار گردد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان ساخت: خوشه صنعتی ریلی در استان مرکزی ریشه دار است و در این زمینه با توجه به ظرفیت های استان، فضا برای گسترش کار وجود دارد، این مهم می تواند به فعال شدن صنایع کوچک و اشتغالزایی نیز منجر شود.

کریمی تصریح کرد: راه اندازی محور ریلی مهاجران-اراک-امیرکبیر موجب توسعه در منطقه است، سرمایه گذاری فراوانی در مهاجران و امیرکبیر انجام شده و وجود یک محور ارتباطی می تواند جمعیت سرریز اراک را به این دو شهر منتقل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رابطه با شهر جدید امیرکبیر، تاکنون ۱۵۰ خانوار در آن مستقر شده اند اما از نظر زیرساخت ها با مشکل روبرو است و بایستی زیرساخت آن فراهم شود.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهر اراک اضافه کرد: در بافت فرسوده شهر اراک جمعیت چند ده هزار نفری زندگی می کنند، این اراضی در گذشته متعلق به دولت بوده و هم اکنون از نظر مالکیت زمین ها با مشکلات عدیده مواجه است، تقاضا داریم مساعدتی در این حوزه صورت گیرد تا این زمین ها از نظر مالکیت تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

کد خبر 4296567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha