۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳

حجتی مطرح کرد؛

علاقمندی کشورهای همسایه به خرید گوساله و مواد ژنتیکی از ایران

علاقمندی کشورهای همسایه به خرید گوساله و مواد ژنتیکی از ایران

ورامین- وزیر جهاد کشاورزی از علاقمندی کشورهای همسایه به خرید گوساله و مواد ژنتیکی از ایران خبر داد و گفت: مراحل اولیه صادرات اسپرم و جنین را پشت سر گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی صبح سه شنبه در حاشیه افتتاح چند طرح تولیدی در ورامین گفت: باید روحیه و فرهنگ اجتماعی و کار گروهی در کشور تقویت شود.

وی افتتاح طرح های موفق اقتصادی و کشاورزی را به دلیل کار گروهی موفق دانست و ضمن تقدیر از حضور فعال بنیاد شهید در عرصه کشاورزی، گفت: این حضور ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی است.

متوسط تکثیر دام سبک کشور به ۳ رسیده است

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش عمده سرمایه‌گذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث کشاورزی نوین و نیز نیرو است که در خصوص مصارف انرژی هم صرفه جویی دارد.

حجتی حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث پرورش دام سبک و شتر را نیز موفق دانست و افزود: کشور وضعیت خوبی در دام سنگین، تولید شیر و گوشت دارد و دامداری های ایرانی با دامداری‌های صنعتی بزرگ اروپا، آمریکا و کانادا رقابت می‌کنند، در تولید

وزیر جهاد کشاورزی مشکل کشور را در زمینه دام سبک دانست و اضافه کرد: این مشکلات به دلیل وجود مشکلاتی در عرصه مراتع در کشور، سنتی بودن دامداری ها و غیر اقتصادی بودن تولید است.

حجتی وضعیت زایش دام در کشور را مناسب خواند و افزود: پیش از این متوسط تکثیر دام‌ها در کشور ۰.۷ بود، اما در حال حاضر این میزان به بالای ۳ و وزن لاشه ها به حدود ۵۰ کیلوگرم رسیده است.

مراحل اولیه صادرات اسپرم و جنین را پشت سر گذاشته‌ایم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که شیر شتر اکنون قیمتی در حدود ۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو دارد، گفت: این قیمت حدودا ۱۰ برابر قیمت شیر گاو است، که با توجه با ارزش افزوده شیر شتر و نیز وزن لاشه ها پرورش آن اقتصادی بوده و با استقبال بازار مواجه خواهد شد.

وی از حل مشکل نارسایی دام سبک روستایی در کشور با استفاده از شیوه مذکور خبر داد و گفت: بدین طریق نارسایی ها به سرعت حل خواهد شد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران دام های ژنومیکی مناسبی دارد، گفت: کشورهای همسایه علاقمند به خرید گوساله و نیز مواد ژنتیکی ایران هستند و امروز مراحل اولیه صادرات اسپرم و جنین را پشت سر گذاشته‌ایم.

بر اساس این گزارش، صبح سه شنبه و با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی ۲ طرح دامداری و کشاورزی در ورامین افتتاح شد، که به گفته فرماندار ورامین افتتاح این واحدها برای ۳۶۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرد.

کد خبر 4297163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      1 0
      این روش برای اینه که گوشت در ایران به 100 هزار تومان برسانند شماوقتی به اندازه گوشت مصرفی ایران تولید می کنید خق ندارید ان را صادر کنید مگر اینکه مازاد تولید داشته باشید