۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸

شورای امنیت پیش نویس قطعنامه کویت در مورد فلسطین را بررسی می‌کند

شورای امنیت پیش نویس قطعنامه کویت در مورد فلسطین را بررسی می‌کند

شورای امنیت روز دوشنبه برای رسیدگی به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کویت در مورد فلسطین تشکیل جلسه می دهد و از دبیرکل سازمان ملل می خواهد ظرف مدت ۳۰ روز گزارشی را در این مورد ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شورای امنیت روز دوشنبه برای بررسی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی کویت در مورد فلسطین تشکیل جلسه می دهد و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می خواهد ظرف مدت ۳۰ روز گزارشی را در مورد ایجاد راهکارهایی برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله نوار غزه و ارسال یک تیم بین المللی به این منطقه برای این منظور آماده کند.

در پیش نویس این قطعنامه استفاده ارتش رژیم صهیونسیتی از زور و قدرت بی رویه برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر از جمله شماری از کودکان، امدادگران و خبرنگاران شد، به شدت محکوم شده است.

این قطعنامه همچنین بر حق مسلم فلسطینیان در برپایی تظاهرات مسالمت آمیز و اهمیت اجرای تحقیقات مستقل و شفاف در مورد حوادث و رخدادهای اخیر در غزه تاکید می کند و خواستار لغو کامل محاصره غزه، ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه و آغاز عملیات سیاسی برای حل منازعه فلسطین از طریق مذاکرات حقیقی است.

سیاستمداران پیش بینی می کنند که آمریکا از حق وتو بر علیه این قطعنامه در شورای امنیت استفاده کند و دانی دنون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز به شدت با این قطعنامه مخالفت کرده و آن را پیشنهادی رسواکننده خوانده است.

این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای، رای به ارسال یک کمیته تحقیق بین المللی به نوار غزه به منظور بررسی حوادث غزه و قتل و کشتار فلسطینیان به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت داد. این قطعنامه با ۲۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب این قطعنامه، شورای حقوق بشر سازمان ملل را منافق خواند.

کد خبر 4301182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha