۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

سامانه معرفی کالای ایرانی در آموزش‌وپرورش سمنان راه‌اندازی می‌شود

سامانه معرفی کالای ایرانی در آموزش‌وپرورش سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه دانش آموزان می‌توانند بهترین نقش را در تحقق شعار سال ایفا کنند، گفت: سامانه معرفی کالای ایرانی در این اداره کل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیگیری تحقق شعار سال به میزبانی سالن جلسات اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه این نهاد در ترویج استفاده از کالاهای ایرانی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، ابراز داشت: به‌منظور شناخت بهتر محصولات ساخت کشور راه‌اندازی سامانه معرفی کالای ایرانی در آموزش‌وپرورش سمنان در دستور کار قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را می‌توان در بین دانش آموزان به نحو مطلوب نهادینه کرد، افزود: تنها با شعار نمی‌توان به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی دست‌یافت و باید برنامه های راهبردی و عملیاتی برای آن در نظر داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه خرید و حمایت از تولید داخل درنهایت به رونق اقتصادی کشور منجر می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف خود، فرهنگ را نشانه رفته است لذا آموزش‌وپرورش بهترین ظرفیت برای ناکامی دشمن به شمار می‌رود.

دستورانی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور وجود خلأهای فرهنگی است که برای رفع آن باید از حوزه آموزش و دانش آموزان بهره برد لذا کودکان و نوجوانان می‌توانند با انتقال دانش خود در بطن خانواده و جامعه به عملیاتی شدن تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند پس نباید از این ظرفیت غفلت کرد.

وی افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی باید از کودکی آن را در ذهن افراد به‌عنوان دغدغه پایه‌ریزی کرد لذا آموزش‌وپرورش در این گام می‌تواند سهم قابل‌توجهی از فرهنگ‌سازی را عهده‌دار باشد و از سوی دیگر همراهی سایر نهادهای فرهنگی نیز با همکاری آموزش‌وپرورش باید در تحقق این گام کمک کنند.

کد خبر 4305221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha