۵ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

تلاش ایران برای میزبانی مسابقات دوچرخه سواری تریال قهرمانی آسیا

تلاش ایران برای میزبانی مسابقات دوچرخه سواری تریال قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی تریال با مثبت ارزیابی کردن شرایط این رشته در ایران و نتایج اخیر رکابزنان در آسیا گفت: قصد داریم امتیاز میزبانی دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، تریال شاخه ای از دوچرخه سواری است اما متفاوت؛ رشته ای که دوچرخه سوار با یک دوچرخه کوچک و کوتاه و بدون زین تلاش می کند تا با حرکات پرشی و جفتی از مانعی روی مانع دیگر بپرد.  اولین دوره رقابتهای دوچرخه سواری تریال قهرمانی آسیا در شرایطی به میزبانی کشور ژاپن برگزار شد که پیش از آن قرار بود ایران میزبان این دیدارها باشد. البته تیم چهار نفره دوچرخه سواری ایران در این رقابتها نتیجه خوبی کسب کرد. کسب دو مدال نقره و برنز در یکی از مواد مسابقات شروع خوبی برای رکابزنان رشته تریال بود. 

علی نوروزیان سرمربی تیم ملی تریال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون نتایج کسب شده رکابزنان در رقابتهای قهرمانی آسیای ژاپن گفت: این اولین دوره مسابقات آسیایی بوده که در ژاپن برگزار شد. سطح مسابقات نسبت به اینکه اولین دوره بود، خیلی خوب بود و تیم های به لحاظ فنی در وضعیت خوبی قرار داشتند. ۶ کشور اندونزی، ژاپن، ایران، چین تایپه، مالزی و تایلند در این رقابتها حاضر بودند. 

وی افزود: تقریبا تمام تیم ها با قدرت آمده بودند و میزبانی هم خوب بود. موانع هم به نظر من بسیار خوب، سنگین و حرفه ای تنظیم شده بود. رقابتها با حضور یک سر داور از فدراسیون جهانی با دقت رصد شد و حتی رئیس کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا نیز در محل رقابتها حاضر شد. 

سرمربی تیم دوچرخه سواری تریال گفت: تیم جوان ما توانست در این رقابتها در کلاس ۲۶ صاحب دو مدال نقره و برنز شود. کلا رقابتهای تریال در دو کلاس برگزار می شود که ما در هر دو بخش نماینده داشتیم اما در یک قسمت صاحب مدال شدیم. این دو مدال در اولین دوره این رقابت ها برای ما ارزشمند بود. 

وی ادامه داد: حضورمان در این رقابتها دید ما را نسبت به برگزاری مسابقات بهتر کرد. موانعی که در ژاپن تعبیه شده بود نسبت به موانعی که ما در ایران طراحی می کنیم فرق داشت، آنها نزدیک تر، بلند تر و سنگین تر بودند. این موضوع تجربه خوبی برای ما بود. تجربیات ارزشمندی کسب کردیم و حتی این تجربه را در اولین مسابقه بعد از این دیدارها در مازندران به کار گرفتیم تا بتوانیم به این ترتیب سطح رکابزنان این ماده را به سطح بین المللی نزدیک تر کنیم. 

نوروزیان خاطرنشان کرد: این اولین دوره رقابتهای تریال قهرمانی آسیا بود. میزبان هم تلاش کرد تا به بهترین نحو مسابقات را برگزار کند تا به این ترتیب زمینه ای برای حضور این رشته در بازیهای آسیایی فراهم شود. سطح تیم ها و رکابزنان نشان داد که آسیا می تواند در این رشته قدرتمند است. یکی از مشکلات عدم رشد این رشته زیبا در دوچرخه سواری همین است که در المپیک نیست و مطمئنا اگر بتواند رسما وارد بازیهای قاره ای شود شانس حضور در المپیک را خواهم داشت. 

وی با بیان اینکه قرار بود ایران میزبان این دوره از مسابقات باشد، گفت: متاسفانه به دلیل کم بودن تعداد تیم هایی که برای شرکت در مسابقات ایران اعلام آمادگی کرده بودند ما از برگزاری اولین دوره انصراف دادیم چرا که نمی خواستیم سطح دوچرخه سواری کشورمان تنها با حضور دو سه کشور  پایین بیاید. اما تلاش می کنیم تا مجوز میزبانی دومین دوره این رقابتها را از کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا بگیریم و زمینه حضور ۷ تا ۸ کشور را در مسابقات فراهم کنیم. 

مسئول کمیته تریال فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص برنامه های این کمیته برای ارتقاء این رشته گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دوچرخه سوار فعال داریم. معتقدم بچه های تریال ایران بسیار قدرتمند هستند. در نظر داریم تا هرچه سریعتر کلاسهای داوری و نحوه چیدمان پیست را برگزار کنیم. در این صورت از نظر فنی شرایط مان بهتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: البته بحث ساخت پیست هم مهم است. هزینه ساخت یک پیست تریال ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و تنها با تعدادی موانع می توان آن را ساخت، در حقیقت پیست تریال ارزان است و چنانچه شهرداری ها کمک کنند می توانیم این رشته را به پارکها بیاوریم. خانواده ها نیز در اینصورت از این رشته استقبال خواهند کرد چرا که این رشته همراه با حرکات نمایشی بوده و جذابیت زیادی برای جوانان دارد. 

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره مسابقات دوچرخه سواری تریال قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی کشور ژاپن برگزار شد. تیم ایران توسط پیمان آزادی در کلاس ۲۶ صاحب گردن آویز نقره شد، امیر محمدی نژاد نیز در همین کلاس مدال برنز را از آن خود کرد. همچنین در کلاس ۲۰، جواد رحیمی و مهدی پیوندی به دور فینال راه یافتند ولی رقبای ژاپنی قوی تر بودند و توانستند هر سه مدال طلا، نقره و برنز را از آن خود کنند. رحیمی و پیوندی در این بخش عناوین چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

کد خبر 4305875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha