۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱

استاندار اصفهان:

بانک ها کارنامه مطلوبی در احیای سیستم اقتصادی ندارند

بانک ها کارنامه مطلوبی در احیای سیستم اقتصادی ندارند

اصفهان - استاندار اصفهان گفت: بانک ها رگ اصلی خون رسانی به سیستم اقتصادی کشور هستند و آمار نشان می دهد که کارنامه مطلوبی در این خصوص نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی دقیق سال خوبی را برای اقتصاد کشور، اشتغال، معیشت و رفاه مردم رقم زنیم و شعار سال را به منصه ظهور برسانیم و با بررسی کارنامه فعالیتی خود در جهت تسریع در امور قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امسال از نظر حجم فعالیت ها سال تقریبا سختی را در پیش خواهیم داشت، افزود: باید تحولی در بخش اقتصادی کشور ایجاد شود و با تکیه بر اقتصاد بدون نفت، شعار امسال را که بر پایه اقتصاد مقاومتی پایه گذاری شده را عملیاتی کنیم.

استاندار اصفهان هم زمانی اقدام ترامپ و خروج آمریکا از برجام و شعار حمایت از کالای ایرانی را مهم دانست و گفت: برعکس تصوراتی که آمریکایی ها از اوضاع ایران پس از خروج این کشور از برجام داشتند شرایط کشور به خوبی پیش می رود و خروج این مزاحم از برجام برکات زیادی را برای ایران داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید از استعداد، توان، عقل و شعور این مردم صبور و عاقل و وجود معادن و امکانات دیگر و موقعیت استراتژیک کشور به خوبی در جهت حل مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

مهرعلیزاده عمده مشکلات مردم را در بخش اقتصادی عنوان کرد و افزود: بانک ها رگ اصلی خون رسانی به سیستم اقتصادی کشور هستند و آمار نشان می دهد که کارنامه مطلوبی در این خصوص نداریم و باید با استفاده از این ظرفیت مشکل اقتصاد و اشتغال جامعه را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران عامل بانک ها باید مشکلات این بخش را آسیب شناسی و خود در جهت حل این مشکلات اقدام کنند، گفت: مسئولیت مدیر تصمیم گیری است و تصمیم گرفتن با ریسک همراه است و اگر مدیران نخواهد ریسک کند، مدیر نخواهد بود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید در بعد اقتصادی روی پای خود بایستیم، افزود: این امر همت و حرکت می خواهد و در این راستا سازمان بازرسی کل کشور نیز باید با تعامل منطقی و اصولی شرایطی را فراهم کند که قدرت ریسک از مدیران گرفته نشود.

وی با بیان اینکه همه مدیران اقتصادی باید به صورت هماهنگ حرکت کنند، افزود: امسال سالی است که علیرغم تمام برنامه هایی که دشمنان برای جمهوری اسلامی در نظر دارند اگر به صورت درست پایه گذاری شود سال خوبی را خواهیم داشت و در غیر این صورت مشکلات بیشتر خواهد شد.

مهرعلیزاده بر کاهش اختلاف بین منابع و مصارف بانک ها تاکید کرد و افزود: باید تسهیلات و منابع تا جایی که استعداد استان است، جذب شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همت تمام مدیران و همکاری مدیران بانکی بتوانیم بهترین سال را به عنوان پایه و پایلوت کل کشور در جهت ایجاد اقتصاد متکی به خود بر اساس دیدگاه های مقام معظم رهبری و سیاست های دولت رقم بزنیم.

کد خبر 4306196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha