کمیته حمایت از خبرنگاران اعلام کرد؛

۲۱ خبرنگار فلسطینی در زندانهای اسرائیل گرفتار شده‌اند

۲۱ خبرنگار فلسطینی در زندانهای اسرائیل گرفتار شده‌اند

کمیته حمایت از خبرنگاران بازداشت خبرنگاران فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کرد که دست کم ۲۱ خبرنگار در زندان های اسرائیل گرفتار شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، کمیته حمایت از خبرنگاران امروز با صدور بیانیه ای بازداشت خبرنگاران و فعالان حقوق اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

این کمیته در بیانیه خود تأکید کرده که اسرائیل همچنان در ماه می نیز دست به بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران و فعالان فلسطینی زده است و دست کم ۲۱ خبرنگار در زندان های رژیم صهیونیستی گرفتار شده اند.

این کمیته بازداشت «محمد فرج اسماعیل ابو لفح» خبرنگار و فعال حقوق اسرای فلسطینی ۲۸ ساله به وسیله رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرده است که تا کنون ابو لفح سه بار به وسیله اسرائیل بازداشت شده و دست کم ۳ سال از عمر خود را در زندان های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

کمیته حمایت از خبرنگاران تأکید کرده است که سیاست تمدید بازداشت خبرنگاران نقض آشکار حقوق بشر و ماده ۱۹ منشور جهانی حقوق بشر است و نقض آشکار قوانین بین المللی به شمار می رود.

در این بیانیه آمده که اشغالگران اسرائیلی تروریسم دولتی را علیه رسانه های فلسطینی در پیش گرفته و تلاش می کنند رسانه ها و اصحاب رسانه های فلسطینی را ساکت کرده تا به پایداری و مقاومت مردم فلسطین ضربه بزنند.

این کمیته از نهادهای بین المللی و سازمان هایی که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنند خواست تا مانع اقدامات ضد فلسطینی اسرائیل شده و خبرنگاران فلسطینی را در پوشش حمایت های بین المللی قرار دهند.

کد خبر 4308319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha