۸ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۳

فرمانده ارتش پاکستان به زودی به کابل سفر می کند

فرمانده ارتش پاکستان به زودی به کابل سفر می کند

فرمانده ارتش پاکستان به دعوت رئیس جمهوری افغانستان در روزهای آتی به این کشور سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اطلس، ژنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده ارتش پاکستان به دعوت «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در روزهای آتی به کابل سفر خواهد کرد. این دعوت بعد از سفر هیئت بلندپایه افغانستان به اسلام آباد انجام شده است.

لازم به ذکر است که روز گذشته هیئتی از افغانستان به رهبری «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت ملی این کشور به پاکستان سفر کرد، در این سفر طرفین در مورد پیشبرد پروسه صلح توافق کردند.

افزون براین، ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ژنرال باجوه به هیئت نمایندگان افغانستان گفته است که ما باید با اعتماد به یکدیگر همکاری کنیم و هیچ یک از ما حتی ذره ای از خاک سرزمین دیگری را تصرف نکنیم یا اجازه ندهیم از خاک سرزمینمان علیه یکدیگر استفاده شود.

گفتنی است که پاکستان از سوی کابل برای متوقف کردن امکان حضور شبه نظامیانی که مسئول حملات در افغانستان هستند، تحت فشار قرار دارد.

در استراتژی آمریکا برای افغانستان گفته شده که پایگاه و مرکز اصلی رهبران گروه‌های شورشی همانند طالبان در پاکستان قرار دارد. آمریکا از چندی به این سو پاکستان را تحت فشار قرار داده است تا مانع از ورود تروریست ها به خاک افغانستان شود اما پاکستان همواره وجود تروریست ها در خاک خود را رد کرده و می گوید که این کشور قربانی اصلی تروریسم است.

کد خبر 4308822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha