۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

۸۰۰ رشته در دانشگاه علمی کاربردی بازنگری می شود

۸۰۰ رشته در دانشگاه علمی کاربردی بازنگری می شود

ساری - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از بانگری سرفصل های دروس در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۸۰۰ رشته تحصیلی بازنگری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید عصر چهارشنبه در سالن همایش دانشگاه علمی کاربردی سازه‌های سنگین مازندران بابیان اینکه دانشگاه دارای برنامه راهبردی پنج‌ساله است، اظهار کرد: برنامه راهبردی و شاخص‌های عملکردی آن تدوین‌شده است و در حال حاضر اقدامات انجام‌شده در دانشگاه منطبق بر این برنامه است.

وی با تأکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت برنامه راهبردی باید شناسایی و برطرف شود، گفت: تغییر مدل یک تغییر کلیدی و اساسی است و تا زمانی گفتمان سازی صورت نگرفته نمی‌توان مطرح کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بابیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مجاز به تدوین دروس نیستند، افزود: در دو سال اخیر بیش از ۲۰ درصد سرفصل‌های دروس دانشگاه جامع علمی و کاربردی بازنگری شده است.

دکتر امید به ادغام برخی رشته‌ها در بازنگری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ما در دانشگاه علمی و کاربردی بازنگری ۸۰۰ رشته تحصیلی است و مراکز می‌توانند پیشنهادهای خود را درباره بازنگری سرفصل‌ها و رشته‌ها به ما ارائه کنند.

وی گفت: با نگاهی که ایجادشده دانشگاه علمی و کاربردی می‌تواند برترین دانشگاه حوزه مهارتی در کشور باشد که افراد برای تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی رقابت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بابیان اینکه در دنیا بیش از ۱۷ هزار شغل شناخته‌شده وجود دارد، افزود: در کشور ما زیر سه هزار شغل وجود دارد و می‌توان در استان مازندران۱۰۰ شغلی که منسوخ‌شده را شناسایی کرد و مراکز علمی و کاربردی می‌توانند آن را آموزش دهند واین کار سبب می شود در کشور نیز بازاری برای اشتغال ایجاد می‌شود.

دکتر امید به توافق‌نامه بین دانشگاه علمی کاربردی و نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: همه سربازان وظیفه‌ای که تحصیلات بالاتر از دیپلم دارند تحت پوشش آموزش پودمانی قرار می‌گیرند تا پس از خدمت سربازی بتوانند مشغول به کار شوند.

کد خبر 4310606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha