۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۱

معاون استاندار لرستان مطرح کرد:

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نیازسنجی شوند

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نیازسنجی شوند

خرم‌آباد- معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت متناسب با نسل جوان امروز، نیازسنجی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله خجسته پور ظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه باید به یک جمع بندی و هم افزایی برسیم و نقشه راهی را برای جوانان استان تعریف کنیم، اظهار داشت: در سالیان دور می گفتند «پر کردن اوقات فراغت» اما امروزه تعبیر «غنی سازی اوقات فراغت» را به کار می برند، یعنی در کنار اینکه می خواهیم اوقات فراغت را پر کنیم، بهره ای هم برده شود.

وی با بیان اینکه باید همه ابعاد را در غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: نیاز به نیازسنجی در این حوزه داریم، نیاز جوان امروز با جوان دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است و متاسفانه تاریخ تصویب خیلی از برنامه های روتین دستگاه ها به اوایل انقلاب برمی گردد و همان برنامه ها تکرار می شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت نیازمند هنرمندی و ظرافت خاصی است، افزود: همواره باید به دنبال جذب باشیم، جذب جوانان به برنامه ها باید در نظر گرفته شود.

خجسته پور با اشاره به اینکه در سیاست گذاری و اجرای برنامه های اوقات فراغت باید از ظرفیت خود جوانان استفاده کنیم، ادامه داد: متاسفانه با تغییر سبک زندگی، فرد گرایی در جامعه تقویت شده است، لذا برنامه های اوقات فراغت باید معطوف به کار گروهی باشد،  باید کار تیمی و گروهی را در برنامه های اوقات فراغت تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت پس از پایان تابستان رها نشوند و این آموزش ها استمرار داشته و جوانان مشتاق به ادامه حضور باشند، تصریح کرد: یک زمانی سنت استاد شاگردی بود، اما الان این سنت از بین رفته است، بیایم در اجرای برنامه ها با استفاده از ابزار امروزی، کار کردن و فرهنگ کار را تقویت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت باید ارزان قیمت باشند و با حداقل قیمت برای خانواده ها اجرا شوند، افزود: تقویت ارتباط بین نسلی یکی از سرفصل های برنامه های اوقات فراغت باشد.

کد خبر 4310610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha