۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۳۶

فرمانده سپاه ناحیه دامغان:

دارالقرآن کریم بسیج دامغان افتتاح شد

دارالقرآن کریم بسیج دامغان افتتاح شد

دامغان- فرمانده سپاه ناحیه دامغان از افتتاح دارالقرآن کریم بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام باهدف گسترش فرهنگ معنویت و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی صورت گرفته است.

سرهنگ محمد خوش‌قدم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه دارالقرآن کریم بسیج دامغان باهدف ارتقا آگاهی‌های صحیح و معارف بلند و پرمعنای کتاب خدا و در راستای ترویج معنویت و سبک زندگی ایرانی-اسلامی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ابراز داشت: در جامعه امروز با توجه به رشد فنّاوری بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرورش نور معنویت در جامعه هستیم و با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از نبود ارتباط باخدا رخ می‌دهد لذا این مرکز برای تقویت ارتباط انسان با آفریننده خود، راه‌اندازی شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، تربیت هادیان قرآنی، آشنایی با مفاهیم قرآنی، نهج‌البلاغه در سطح پایگاه‌های بسیج، سبک زندگی ایرانی اسلامی، پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی و پیام‌های قرآنی از مهم‌ترین برنامه و فعالیت‌های دارالقرآن کریم بسیج دامغان محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه دامغان بابیان اینکه اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود، ابراز داشت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان خواندن یک آیه از قرآن با قرائت کل آن برابری می‌کند لذا تلاش شد تا این مرکز در ماه فضیلت، رحمت و مغفرت الهی مورد بهره‌برداری قرار گیرد که با در پیش بودن ایام لیالی قدر آماده میزبانی از عاشقان عترت الهی خواهد بود.

خوش‌قدم اضافه کرد: با توجه به اینکه قرآن نحوه درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد و از سوی دیگر تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی انسان محسوب می‌شود بنابراین در این مرکز نحوه رفتار مسلمان در جامعه اسلامی نیز موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا با بهره‌گیری از آن بتوان سبک زندگی ایرانی- اسلامی را در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی که فاصله گرفتن از قرآن انسان را دچار کمبود و نقصان می‌کند وجود چنین مراکزی می‌تواند با پر کردن خلأهای موجود باعث پیوند آموزه‌های قرآنی در جوامع بشری شود.

کد خبر 4311152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha