۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵

طی ۲۴ ساعت گذشته؛

اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه ۱۵کشته و ۱۹۹زخمی برجاگذاشت

اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه ۱۵کشته و ۱۹۹زخمی برجاگذاشت

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی در نیکاراگوئه، طی ۲۴ ساعت گذشته اعتراضات ضد دولتی در این کشور ۱۵ کشته و ۱۹۹ زخمی در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اعتراضات مردم علیه دولت نیکاراگوئه طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۱۵ کشته و ۱۹۹ زخمی در پی داشته است.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی در این کشور، با ادامه این اعتراضات بیم آن می رود که دامنه تلفات از این اعداد نیز فراتر برود.

«دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با ادامه اعتراضات گسترده مردمی در روزهای متوالی، درنطقی تلویزیونی اعلام کرد که اصلاحات در بخش تأمین اجتماعی که موجب تظاهراتی در سراسر کشور شده را به حالت تعلیق درآورده است.

در همین رابطه، رئیس جمهوری نیکاراگوئه بار دیگر از بخش خصوصی این کشور خواست تا با پیوستن به مذاکرات به خشونت‌های جاری پایان دهند.

اما رهبران کسب و کارها و بخش تجاری می‌ گویند زمانی به میز مذاکره باز خواهند گشت که سرکوب مخالفان متوقف شود.

این در حالیست که «رزاریو موریلو» معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری گفته بود: دولت حاضر است با مخالفان وارد گفتگو شود.

اعتراضات اخیر مرگبارترین موج ناآرامی در نیکاراگوئه از زمان به قدرت رسیدن «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور در سال ۲۰۰۷ به شمار می رود.

اعتراضات جاری به دنبال تصویب قانونی به آغاز گردید که سهم بازنشستگی را برای کارگران و کارفرمایان افزایش و مزایا را در کل، کاهش داد.

خشونت‌ ها چندی پیش و در زمانی آغاز شد که شماری از افراد بازنشسته به خیابان های ماناگوا هجوم آوردند. پس از آن، هزاران دانشجو و کارگر به آنها پیوستند. دست کم ۱۰۰ نفر در خشونت ها مجروح شده‌اند.

کد خبر 4311289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha