۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰

اوحدی درمراسم عمری با قرآن مطرح کرد:

اجرای ۱۸ برنامه متمرکز قرآنی در پایتخت

اجرای ۱۸ برنامه متمرکز قرآنی در پایتخت

همایش عمری با قرآن همراه با رونمایی سامانه ندای قرآن به همراه تجلیل از پیش کسوتان قرآنی عصر دیروز در تالار ایوان ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی(عمری با قرآن) عصر دیروز جمعه ۱۱خرداد از سوی فرهنگسرای قرآن و با حمایت سازمان فرهنگی،هنری شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «هادی موحد امین» قاری قرآن کریم به تلاوت آیاتی چند از قرآن پرداخت و «عباس سلیمی» خادم و پیشکسوت قرآنی به عنوان مجری برنامه را دست گرفت.

درادامه «اکبرتوپچی» رییس فرهنگسرای قرآن ضمن عرض خوشامد گویی به حافظان و قاریان گفت: مراسم عمری با قرآن که اساسا برای قدردانی از معلمان، اساتید،پیشکسوتان قرآنی شهر تهران هفدهمین دوره خود را پشت سر گذاشته و همچون سنوات گذشته در بخش های مختلف در خدمت پیش کسوتان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بخش دیگر این مراسم سالگرد سامانه تلفنی ندای قرآن است و از سالهای گذشته این سامانه به مردم پایتخت ایران خدمات قرآنی ارائه داده اند که از سالهای دور با آیتم های مختلف همراه بوده است و سال گذشته ازشماره  ۱۴۴ به ۱۴۴۰ تغییر کرد.

رییس فرهنگسرای قرآن در پایان اضافه کرد:امیدواریم با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مردم تهران بیش از پیش با این سامانه آشنا شوند و امیدواریم خداوند شناخت وتوفیق عمل به قرآن را در ما تقویت کند.

سپس محمدرضا حاتمی نوجوان ده ساله نفر اول مسابقات تلاوت های مجلسی به جایگاه دعوت شد وبا  صوت خوش سوره مبارکه فجر را قرائت نمود.

در ادامه نوجوانان قرآنی  گروه سبیل الرشاد نغمات موزون قرآنی را بصورت همخوانی اجرا کردند.

در این مراسم همسر شهید مدافع حرم حرم مرتضی کریمی نیز تجلیل شد.

اجرای ۱۸برنامه در بستر قرآن

در ادامه سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: زیارت دوستان و همدلان موجب صفای دل میباشد حتی اگر زمان این ملاقات کوتاه باشند و این مراسم عزیزانی هستند که اهل قرآن هستند.

وی ادامه داد: عظمتی را خدا به اهل قرآن داده است و سازمان فرهنگی شهرداری افتخار می‌کند که شانزده دوره را برگزار کرده است. 

اوحدی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی هنری در ماه رمضان ۱۸ برنامه متمرکز در بستر قرآن برگزار کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: سفره های ساده در میدان امام حسین(ع) برگزار شد که هر روز یک جز قرآن خوانده می شود و بیش از ۳۵۰۰ روزه دار عزیز در این مراسم حضور پیدا می کنند.

اوحدی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه انقلاب اسلامی شکل گرفت و امسال در آستانه ۴۰ امین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که برنامه‌های متنوعی به این مناسبت نیز در این سازمان برگزار می شود که برنامه ای تحت عنوان ستایش عاشقی و نمایش دریادلان در محوطه پارک دانشجو از دیگر برنامه های این سازمان است.

در حوزه شهری نگاه ویژه ای به تعالیم قرآنی شده است

در ادامه ولی الله شجاع پوریان، معاون اموراجتماعی شهرداری تهران از اساتید قرآنی با عنوان خوبان جامعه تعبیر کرد و گفت: پیشکسوتان قرآنی مصداق حدیث شریف نبوی( خیرکم من تعلم القرآن و علمه) هستند.

وی افزود: برخی اذعان دارند، فعالیت های قرآنی در دستور کار شهرداری تهران نیست اما به واقع در حوزه شهری نگاه ویژه ای به تعالیم قرآن شده و از تکالیف جدی مدیران شهری است.

شجاع پوریان تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد آنچه به مدیریت حوزه شهری مربوط است که آن، اخلاق و رفتار قرآنی است مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: آنچه شهرداری تهران باید اهتمام داشته باشد این است که خانواده بزرگ شهرداری اعم از پرسنل و مدیران شهری از اخلاق و رفتار قرآنی بهره مند شوند.

 در ادامه این همایش آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی با عنوان پژوهشگر، مفسر و مولف،  محمد انجم شعاع  به عنوان مدیر قرآنی ،  عباس امام جمعه به عنوان قاری وداوردر مسابقات بین المللی مالزی و دریافت نشان خادمی در سال۸۶ معاون تولید شورای قرآن صدا و سیما،جمال شورجه فعال هنر قرآنی در حوزه سینما و تلویزیون ، رضا ولی زاده فعال هنرقرآنی در حوزه خوشنویسی اولین کتابت قرآن در سال ۷۳ و هم اکنون مشغول خوشنویسی به نسخ ایرانی به سبک نیریزی و حوریه عقبایی  با عنوان بانوی فعال قرآنی رییس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و داور بین المللی در سطح کشوری تکریم شدند.

کد خبر 4311860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha