۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۳

معاون استاندار لرستان مطرح کرد:

عملکرد ضعیف دهیاری‌های لرستان در پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز

عملکرد ضعیف دهیاری‌های لرستان در پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز

خرم‌آباد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: دهیاری‌ها در پیشگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای استان عملکرد ضعیفی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مناطق حاشیه ای خرم آباد با اشاره به اینکه پدیده حاشیه نشینی و گسترش ناهمگون شهرها امروز تبدیل به یک تهدید جدی شده است، اظهار داشت: اگر فکری برای این معضل نشود شاید در ۱۰ سال آینده برای مدیریت شهری بیشتر شهرهای استان دچار مشکلات عدیده شویم.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال پیش تعدادی افراد تحت عنوان مدیر روی همین صندلی ها نشسته اند و آن زمان در انجام کار خود کوتاهی کرده اند که امروز ۷ تا ۸ محله غیرمجاز و حاشیه ای در اطراف شهر خرم آباد ایجاد شده است، تصریح کرد: امروز این محلات مشکلی برای شهر هستند و هرچقدر اعتبار تزریق کنیم قابل اصلاح نیستند چون خشت اول را بد گذاشته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در این شرایط بهترین کار پیشگیری از گسترش و ایجاد محلات حاشیه ای جدید است، افزود: برخی مناطق شهر مشخص نیست جزء شهر هستند یا نه، در انتهای منطقه «دره گرم» خرم آباد براساس طرح تفصیلی شهر، زیر جاده شهر نیست اما بالای جاده شهر محسوب می شود.

مرادپور یادآور شد: این اشکال به راه و شهرسازی و شهرداری وارد است و حتما باید این طرح های تفصیلی بازنگری شوند.

وی با بیان اینکه بحث حاشیه نشینی در شهرهای استان دارد تبدیل به یک تهدید می شود، تصریح کرد: همه اطراف شهر خرم آباد در حال تبدیل شدن به محلات حاشیه ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه هر دو تا سه روز یک جلسه در  رابطه با مناطق حاشیه ای و بافت های فرسوده استان برگزار می کنیم، گفت: قرار است جلسه بزرگتری با حضور تعداد بیشتری از مدیران ذی ربط داشته باشیم و مسائل روستاهای اطراف شهر خرم آباد را بررسی کنیم.

مرادپور با بیان اینکه در روستاها، دهیار بر اساس طرحی که در اختیار دارد باید مجوز ساخت و ساز بدهد، تصریح کرد: روز گذشته جلسه ای با حضور همه بخشداران برگزار کردیم و در آن جلسه ضوابط و قوانین مربوط به ساخت و ساز را بررسی و کتابچه این بخش را تحویل بخشداران و دهیاران دادیم تا بر اساس قوانین مجوز ساخت و ساز را صادر کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخطی از قوانین ساخت و ساز در شهرها در کمیسیون ماده ۱۰۰ و در روستا در کمیسیون ماده ۹۹ بررسی می شود، افزود: متاسفانه دهیاری ها عملکرد خوبی در مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها نداشته اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه جلسه کمیسیون ماده ۹۹ تاکنون برگزار نشده است چون پرونده تخلفی از سوی دهیاری ها تشکیل نمی شود، ادامه داد: اگر چندمورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها صورت گیرد و مردم بدانند دستگاه های نظارتی پای کار هستند،  مشکل در سطح روستاها حل می شود.

کد خبر 4313321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha