۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۸

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

الحاق ماسور به خرم‌آباد قابل دفاع نیست/ روی ایجاد یک شهر فکر کنیم

الحاق ماسور به خرم‌آباد قابل دفاع نیست/ روی ایجاد یک شهر فکر کنیم

خرم‌آباد- نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ۳ راهکار برای اصلاح وضعیت مناطق و روستاهای حاشیه خرم‌آباد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ملکشاهی راد ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت محلات حاشیه ای خرم آباد با اشاره به اینکه حاشیه نشینی آسیب بزرگی برای شهرستان خرم آباد است، اظهار داشت: شهر خرم آباد باید شهر زیبایی باشد، این شهر با فضاها و ساختمان های تاریخی و ابنیه زیبا باید به مقصد گردشگری تبدیل شود.

ساخت و سازهای اطراف خرم آباد بر اساس قانون نبوده است

وی با بیان اینکه در اطراف خرم آباد ساخت و سازها بر اساس قوانین نبوده است، ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به ایجاد محلاتی مثل پشته حسین آباد، ماسور، دره گرم و... شده است، تصریح کرد: در گذشته مشکلات بسیاری با منطقه «ماسور» خرم آباد داشتیم، البته کاش آن زمان تصمیم بهتری برای این منطقه می گرفتیم.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وزیر وقت مذاکره ای شد و آقای نیکزاد به خرم آباد آمد و در شورای برنامه ریزی مسئله اتصال منطقه «ماسور»  به خرم آباد مطرح و تصویب شد.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه ۴ تا ۵ سال هم شهرداری هیچ خدمات شهری را به این منطقه نداد و الان هم ماسور همان شکل و شمایل گذشته را دارد، افزود: در عین حال روستای «ده محسن» با ۷ هزار نفر جمعیت، روستای بهرامی با ۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای اطراف فرودگاه هم که هر روز بزرگتر می شوند و ساخت و ساز در آنها افزایش می یابد؛  در آینده نه چندان دور عضو شهر می شوند بدون اینکه نقشه مهندسی داشته باشند.

۳ راه حل جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه در روستاهای اطراف شهر

وی با اشاره به اینکه باید راه حلی پیدا کنیم که از ساخت و ساز بی رویه در این روستاها جلوگیری شود، اظهار داشت: چند راه حل در این رابطه وجود دارد، نخست آنکه قانونی داریم که در روستاهای بالای ۵ هزار نفر می توان شهردار منصوب کرد، از این قانون باید استفاده کرد و روستا را بدهیم دست شهردار و نقشه شهری در آن روستا اعمال شود.

روی ایجاد یک شهر مجزا در خرم آباد فکر کنیم

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتصاب شهردار برای روستاهای  «بهرامی»  و «ده محسن»  شدنی است، تصریح کرد: راه حل دوم این است که روی ایجاد یک شهر مجزا در خرم آباد فکر کنیم، همانطور که در شهرستان اراک این اتفاق رخ داد در خرم آباد نیز می شود مناطق ماسور،  ده محسن،  بهرامی و ... را تبدیل به یک شهر کرد، حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر هم جمعیت دارند.

ملکشاهی راد ادامه داد: اگر این مناطق را در قالب یک شهر جدید از خرم آباد جدا کنیم و برای آن فرمانداری و بخشداری بگذاریم، دستگاه های دولتی نیز در این شهر خدمات دهی خواهند داشت و در عین حال ارزش افزوده برای مالکان آن مناطق نیز ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه حل سوم این است که بنیاد مسکن را موظف کنیم در این روستاها نقشه جامع و طرح هادی اجرا کند.

برای تعیین تکلیف روستاهای اطراف خرم آباد طرحی ارائه دهیم که قابل دفاع باشد

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از مشاورین متخصص و کارشناسان حرفه ای استفاده شود و این راهکارها بررسی و نتیجه گیری شود، گفت: اگر دور اندیشی و برنامه ریزی برای این روستاهای اطراف شهر خرم آباد نکنیم، در آینده معضل بسیاری خواهیم داشت.

ملکشاهی راد یادآور شد: در این رابطه باید یک جلسه بسیار تخصصی گرفته شود و عجله ای هم تصمیم نگیریم تا مثل «ماسور» عمل نشود و آنچه به خیر و صلاح مردم است را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه دلسوزانه پای کار بیایند برای اینکه نارضایتی مردم را به حداقل برسانیم و بر اساس طراحی مهندسی و طرحی قابل دفاع کار کنیم، تصریح کرد: اقدامی که برای منطقه ماسور صورت گرفت قابل دفاع نیست، برای تعیین تکلیف روستاهای اطراف شهر طرحی ارائه دهیم که قابل دفاع باشد.

کد خبر 4313337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha