۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۲

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:

۱۴۰ روستای لرستان در حریم شهر واقع شده‌اند

۱۴۰ روستای لرستان در حریم شهر واقع شده‌اند

خرم‌آباد- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۱۴۰ روستا در این استان در حریم شهرها واقع‌شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی جعفری ظهر یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مناطق حاشیه ای خرم آباد با اشاره به اینکه همه روستاهای بالای ۲۰خانوار لرستان طرح هادی دارند، اظهار داشت: در مورد روستاهای در حریم شهر ضوابط شهری اعمال می شود.

وی با بیان اینکه طرح مربوط به ساختار روستاهای در حریم شهر در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد و وظیفه دهیاری است که ساخت و ساز را در روستاها کنترل کند، تصریح کرد: اگر هم ساختمانی بدون ضوابط ساخته شد، دهیاری باید برای آن تشکیل پرونده تخلف بدهد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان یادآور شد: مشکل از اینجا شروع می شود که کمیسیون ماده ۹۹ که تخلفات مربوط به ساخت و ساز در روستاها را بررسی می کند، فعال نیست.

جعفری با بیان اینکه متاسفانه دستگاه های خدمات رسان هم مجبور می شوند به صاحبان ساختمان های بدون مجوز خدمات ارائه دهند و اگر از ابتدا خدمات نمی دادند امروز این ساخت و سازها گسترش نمی یافت، تصریح کرد: امور اراضی جهاد کشاورزی هم موظف است در زمان تعرض به اراضی کشاورزی جلوی افراد را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اینجاست که نظام دهیاری توان کنترل روستای ۵ هزار نفره را ندارد، افزود: ۱۴۰ روستای واقع در حریم شهر داریم.

کد خبر 4313351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha