۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

درچهل و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد؛

گلایه مردم رشت از جولان سگ های ولگرد/مشارکت سمن ها الزامی است

گلایه مردم رشت از جولان سگ های ولگرد/مشارکت سمن ها الزامی است

رشت- جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت در حالی برگزار شد که مسئولان با اشاره به گلایه مردم رشت نسبت به جولان سگ های ولگرد در شهر خواستار ساماندهی این وضعیت با مشارکت سمن های حامی حیوانات شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و پنجمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بعدازظهر شنبه در شهرداری رشت برگزار شد. محوریت این جلسه نحوه اجرای پروژه های عمرانی شهرداری و ساماندهی سگ های بدون صاحب است.

واریز ۱۰ میلیارد تومان برای احداث سایت زباله سوز سراوان

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت در این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی سگ های بدون صاحب و ولگرد در این شهر، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده اما خروجی مناسبی به همراه نداشته و افزایش حضور سگ های ولگرد و بدون صاحب در شهر آرامش شهروندان را سلب کرده است.

فاطمه شیرزاد به احداث دستگاه زباله سوز در رشت و واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب شرکت TTS نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید برای این شرکت واریز می شد که تاکنون این مهم از سوی دولت ابتر مانده است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات زباله سراوان بدون کمک سایر سازمان ها از عهده سازمان پسماند شهرداری رشت خارج است، افزود: مدیران خدمات شهری شهرداری های مناطق رشت باید درباره مشکلات مختلف از جمله ساماندهی سگ های بدون صاحب، ولگرد و مسائل شهری طرح های مناسب ارائه و با سازمان پسماند شهرداری در رفع چنین مشکلاتی تعامل و همراهی داشته باشند.

استفاده از ظرفیت سمن ها برای سازماندهی سگ های ولگرد

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۶ ماهه نخست سال بهترین زمان به منظور اجرای پروژه های عمرانی در رشت است، بیان کرد: حدود دو ماه آینده نخستین سال از فعالیت شورای پنجم رشت به پایان می رسد و باید گزارش عملکرد معقول و قابل قبولی به شهروندان ارائه شود.

شیرزاد با بیان اینکه یکی از بندهای تعهدات پیمانکار طرف قرار داد با پسماند شهرداری رشت، جمع آوری سگ های ولگرد است، گفت: در تمامی مسائل شهری باید همدلی و تعامل وجود داشته باشد.

وی جمع آوری و ساماندهی سگ های بدون صاحب و ولگرد را  بدون همکاری و مشارکت سمن های حامی حیوانات انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: سمن های حامی حیوانات در رشت معدود هستند و باید با برنامه‌ریزی صحیح و مناسب از ظرفیت آنها در این حوزه استفاده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تأکید بر برگزاری جلسه ای با حضور سمن های حامی حیوانات طی هفته جاری، ادامه داد:  مشارکت و همکاری با این سمن ها باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وجود اختلاف نظر میان سمن های حامی حیوانات مانع حصول نتیجه

معاون خدمات شهری شهرداری رشت در ادامه این جلسه با اشاره به نگرانی های شهروندان بابت حضور سگ های بدون صاحب و ولگرد در معابر و کوچه ها، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع تاکنون جلسات متعددی با سمن های حامی حیوانات برگزار شده و متاسفانه به دلیل وجود اختلاف نظرها که در بین سمن ها وجود دارد این موضوع تاکنون عقیم مانده است.

علی مقصودی با بیان اینکه قطعه زمینی از سوی منابع طبیعی به شهرداری رشت بابت نگهداری سگ های ولگرد و بدون صاحب واگذار شده است، افزود: یکی از شروط واگذاری این زمین به شهرداری رشت عدم  ایجاد هرگونه سازه دایمی در آن است.

اعتراض اهالی روستای تِخسم به احداث سامانکده نگهداری سگ های ولگرد

وی به اعتراض ساکنان روستای تخسم درباره احداث مراکز نگهداری سگ های ولگرد در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی در این حوزه همکاری لازم را ندارند و شهرداری رشت را محکوم به سگ کشی می کنند. این در حالی است که شهرداری رشت فقط نسبت به جمع آوری و نگهداری سگ های بدون صاحب و ولگرد به روش زنده گیری اقدام می کند.

عقیم سازی سگ های بلاصاحب در دستور کار است

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: زنده گیری و سپس عقیم سازی و واکسیناسیون از مراحل ساماندهی سگ های ولگرد و بدون صاحب است که بعد از انجام این مراحل در نهایت باید سگ ها را واگذار و یا رهاسازی کنیم.

علیرضا حاجی پور باتأکید بر همکاری تمامی دستگاه با سازمان پسماند همکاری در این زمینه، گفت: رهاسازی مجدد سگ ها پس از واکسیناسیون و عقیم ساز، یکی از مسائل مورد تقاضای کلیه سمن های حامی حیوانات در رشت است.

وی با بیان اینکه این مهم یکی از بندهای قرار داد پیمانکاران با سازمان پسماند شهرداری رشت پیرامون جمع آوری سگ های بدون صاحب و ولگرد است، افزود: در شهر قزوین یک سایت ۲۰۰ هکتاری در خارج از شهر به منظور ساماندهی و رهاسازی سگ های ولگرد ایجاد شده است.

حاجی پور با اشاره به اینکه یک قلاده سگ در طول سال چندین بار زا و ولد می کند، بیان کرد: عقیم سازی سگ های بدون صاحب و ولگرد در دستور کار است.

کد خبر 4316662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha