۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک:

دستگیری ۲۶ شکارچی غیرمجاز در آبیک

دستگیری ۲۶ شکارچی غیرمجاز در آبیک

قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: در سال گذشته ۲۶ شکارچی غیرمجاز در شهرستان آبیک دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ایران نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد به شعار روز جهانی محیط زیست «حذف آلودگی پلاستیک» اشاره کرد و به تبعات ناشی و ماندگاری ظروف پلاستیکی در محیط زیست و اثرات سوء آنها بر محیط زیست پرداخت.

وی افزود: برای حذف ظروف پلاستیکی یک عزم ملی نیاز است و بدون مشارکت مردم نیز این امر محقق نخواهد شد و دنیا به این نتیجه رسیده است که آثار زیانبار رهاسازی ظروف و کیسه های پلاستیکی در طبیعت، دشت و دریاها مخاطرات جدی برای محیط زیست کشورمان است.

ایران نژاد به تشریح عملکرد یکساله این اداره پرداخت و دستگیری ۲۶ فقره متخلفین شکاروصید، کشف و ضبط ۱۶ قبضه سلاح شکاری از نوع گلوله زنی و ساچمه زنی و یک قبضه سلاح قاچاق و مورد بازدید و پایش ۱۰۴ مورد واحدهای صنعتی و ۱۰۲ مورد نمونه برداری از خروجی دودکش و پساب خروجی واحدهای صنعتی- تولیدی- خدماتی- صنایع تبدیلی کشاورزی و صدور ۷۸ فقره اخطاریه زیست محیطی به واحدها و اجرای برنامه های آموزشی و محیط بان مدارس را از اهم فعالیت های این اداره در یکسال گذشته برشمرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در بخشی از گزارش خود به اهداف و برنامه های عملیاتی و چالش های زیست محیطی این شهرستان و تلاش برای رفع این چالش ها در راستای حفظ و سالم سازی محیط زیست اشاره کرد.

کد خبر 4316877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha