۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴

امام جمعه ایلام:

مردم و مسئولان خطر تغییرات اقلیمی را جدی بگیرند

مردم و مسئولان خطر تغییرات اقلیمی را جدی بگیرند

ایلام-امام جمعه ایلام بر لزوم جدی گرفتن خطر تغییرات اقلیمی و آثار آن بر محیط زیست از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز یکشنبه در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام اظهار داشت: خداوند متعال طبیعت چهار فصلی را در اختیار ملت ایران قرار داده تا بتوانند از این ویژگی ممتاز به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: این ویژگی در استان ایلام نیز به خوبی مشاهده می شود بطوریکه در برخی نقاط گرامی بالای ۵۰ درجه را شاهد هستیم و در نقطه ای دیگر دمای هوا به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این شرایط باعث شده تا مناظر طبیعی بسیار چشم نواز و بکری را در استان مشاهده کنیم ولی آن گونه که باید تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت برای معرفی استان و درآمدزایی و اشتغال در حوزه گردشگری بهره بگیریم.

آیت الله لطفی به خشکسالی های دهه گذشته اشاره کرد و گفت: این موضوع تاثیر جبران ناپذیری را بر محیط زیست بر جای گذاشت و خطر تغییرات اقلیمی را دوچندان کرده است.

وی یادآور شد: حفظ محیط زیست تنها وظیفه دستگاه های چون حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی نیست، همه باید در این عرصه خطیر ورود کنند که در این میان نقش مردم ممتاز است.

امام جمعه ایلام به پدیده ورود ریزگردها نیز اشاره کرد و گفت: گرد و غبار بر سلامت تمام زیستمندان استان ایلام اعم از انسان ها، حیات وحش و نباتات تاثیر منفی گذاشته است.

آیت الله لطفی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و گرام بر آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با حریق های احتمالی در جنگل ها و مراتع تاکید کرد و ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد نیز همراه و همگام با مسئولان برای حراست از این مواهب خدادادی پای کار باشند.

کد خبر 4318348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha