۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰

با حضور رئیس کل دادگستری کرمان؛

حوزه قضائی کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد

حوزه قضائی کشکوئیه رفسنجان افتتاح شد

رفسنجان - حوزه قضائی بخش کشکوئیه رفسنجان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان پیش از ظهر دوشنبه در این مراسم با بیان اینکه کشکوئیه یکی از بخش‌های مهم در شهرستان رفسنجان است، اظهار داشت: مردم این شهر ولایی و شهیدپرور هستند و در استان کرمان بیشترین روحانی در این بخش وجود دارد و یکی از مناطقی از ایران که بیشترین روحانی را دارد این بخش است.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی افزود: تعداد زیادی شهید از این منطقه تقدیم نظام و انقلاب شده و سابقه انقلابی‌گری این مردم بالاست و تعداد زیادی از مردم این بخش قبل از انقلاب دستگیر شدند.

وی ادامه داد: روحانیانی که از سال ۴۲ به رفسنجان دعوت می‌شدند به این بخش می‌آمدند و ائمه جمعه زیادی در کشور از این منطقه امامت جمعه مناطق مختلف کشور را بر عهده دارند.

حجت الاسلام پورمحمدی به جنبه های مثبت راه‌اندازی دادگاه در بخش کشکوئیه اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی دادگاه در این منطقه جنبه‌های مختلفی دارد که دسترسی به عدالت و برداشتن مسیر ۴۰ کیلومتری از جلوی راه مردم تا رفسنجان جنبه مثبت آن است و نزدیک‌بودن دادگاه در این منطقه موجب می‌شود مردم احساس امنیت کنند.

پورمحمدی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند «قوه قضائیه نبض دستگاه اداری و وضعیت حقوقی کشور است» و اگر بتوانیم قوه قضائیه سالم، مستحکم، باصلابت و اینکه با سرعت به پرونده‌ها رسیدگی کند و دنبال احقاق حق باشد، داشته باشیم کمک می‌کند که جامعه آرام و اقتصاد خوبی داشته باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به این مطلب که کم‌کاری دیگر نهادها و ارگان‌ها مشکلات را به دستگاه قضائی سرازیر می‌کند، تصریح کرد: ما در قوه قضائیه با معلول طرف هستیم و در شأن جمهوری اسلامی این همه ورودی به دستگاه قضا نیست، سالیانه ۱۵ میلیون پرونده به این دستگاه روانه شود که اگر برای هر پرونده دو نفر مسئول باشند ۳۰ میلیون نفر درگیر پرونده‌ها می‌شوند و باید برای کاهش این میزان پرونده اقدام کرد.

پورمحمدی یادآور شد: امیدواریم با راه‌اندازی این حوزه قضائی به پرونده‌ها اضافه نشود و امیدواریم مردم احساس امنیت و عدالت بیشتری کنند و از این مجموعه راضی باشند و برای آقای ریاحی که به عنوان اولین سرپرست دادگاه بخش کشکوئیه منصوب شده آرزوی موفقیت می‌کنیم.

کد خبر 4318353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha